מנכ”ל וואווי (Huwaei), רן זנגפיי (Ren Zhengfei), סיפר לאחרונה בריאיון שפורסם על ידי החברה כי הסנקציות מצד ארצות הברית על החברה רק העניקו לו מוטיבציה להמשיך בתפקידו, כשהסנקציות ההתחלתיות שהגיעו בחודשים הראשונים של השנה גרמו לו לעבוד עבור יחסי הציבור של החברה. את התשובה הזו העניק רן לאחר שנשאל על ידי המדיה בנוגע לתוכניות הפרישה הנוכחיות שלו.
מעבר לכך, ענה המנכ”ל גם לשאלות בנוגע לרשת הדור החמישי (5G) ובנוגע למערכת ההפעלה העצמאית בשם HarmonyOS עליה החברה עובדת. אודות העבודות על רשת הדור החמישי השיב זנגפיי כי וואווי עובדת בשיתוף פעולה עם ספרד וחברת Telefonica במטרה לייצר את הפריסה הטובה ביותר באירופה בתוך המדינה, אם כי רק לאחרונה ספגה וואווי עוד מכה כאשר גורמי הביטחון בספרד מנעו ממנה גישה למידע רגיש.
כשנשאל אודות מערכת ההפעלה העצמאית HarmonyOS עליה אנחנו שומעים לא מעט בחודשים האחרונים, השיב זנגפיי כי המערכת לא תושפע בשום צורה גם אם וואווי תזכה להארכת הרישיון שלה לשימוש באנדרואיד. המערכת העצמאית תמשיך לעבוד בצורת קוד פתוח, כשוואווי אינה מנסה לקשר בין HarmonyOS לאנדרואיד הן מבחינת חנות האפליקציות והן מבחינת סביבת העבודה.
את המערכת וואווי ממשיכה לפתח בתקווה שזו תעזור לה להזדקק פחות ופחות לשירותים המוענקים לה על ידי חברות אחרות, זאת בדומה לאפל, אשר משתמשת במערכת ההפעלה העצמאית iOS ונמנעת עקב השימוש בה ממקרים כאלה. לצד הדברים הללו, לאחרונה שמענו על כך שוואווי עובדת על סדרת ה-Huawei P40 אשר תשתמש במערכת ההפעלה אנדרואיד, אך כנראה שלא תגיע עם שירותי גוגל (Google Play Services) המעניקים גישה לחנות האפליקציות הפופולרית Google Play.