אפיק מאשרת: Fortnite לאנדרואיד יופץ מחוץ לחנות האפליקציות הרשמית

לאחר הפרסומים האחרונים בנושא, מנכ”ל חברת אפיק (Epic), טים סוויני (Tim Sweeney) הודה באופן רשמי כי המשחק הפופולארי יופץ באופן עצמאי לאנדרואיד – מחוץ לחנות האפליקציות של גוגל (Play Store). המשחק יוצע להורדה כאפליקציה חיצונית, ובזמן ההתקנה המשתמשים יתבקשו לאפשר התקנה ממקורות לא מוכרים באנדרואיד. סוויני אישר גם כי Epic מוותרת על החנות של גוגל עקב העמלה הגבוהה שהאחרונה גובה מהכנסות המפתחים.

עמלת החנות של 30% היא גבוהה, בעולם שבו הנתח של 70% המגיע למפתחים צריך לכסות את כל עלות הפיתוח, התפעול והתמיכה במשחק. יש בכך הגיון בקונסולות, שם יש השקעה אדירה בחומרה, קונסולות לעתים קרובות נמכרות מתחת למחיר העלות שלהן, והיצרניות משקיעות בשיווק ובשותפויות עם המפתחים. אבל על פלטפורמה פתוחה, 30% זה נתח לא פרופורציונלי לעלות תפעול הפלטפורמות האלה, כמו עיבוד תשלומים, רוחב פס להורדות, ותמיכה טכנית.

סוויני טוען כי הוא יודע על מה הוא מדבר: Epic מפעילה חנות אינטרנטית משלה למפתחי אנריל (Unreal Engine Marketplace), ובחודש שעבר חתכה את העמלה שהיא גובה ממפתחים ל-12 אחוזים בלבד. יתר על כן, החברה שילמה למפתחים רטרואקטיבית עם התעריף החדש, כך שמפתחים רבים קיבלו בונוס נאה מהחברה רק לאחרונה.

למרות שסוויני לא מסכים עם תעריף העמלה של חנות האפליקציות, הוא שיבח את גוגל על מתן האפשרות להתקין אפליקציות מחוץ לחנות. לדבריו, אפשרות זו מאפשרת למפתחים שרוצים בכך להיות קרובים יותר ללקוחות שלהם, בלי תיווך, בדומה למערכות פתוחות אחרות כמו המחשב האישי.

השוואת מפרטים