מבדיקת הקוד של אתר המובייל הרשמי של Fortnite עולה חשד כי המשחק לא יהיה זמין ב-Play Store של גוגל, אלא יושק כאפליקציה עצמאית להורדה ממקור חיצוני. באתר התגלו הוראות לגרסת האנדרואיד, המנחות את המשתמשים כיצד להוריד ולהתקין את המשחק מחוץ לחנות האפליקציות הרשמית של גוגל. גולש זריז הצליח למצוא תמונות באתר, בהן ניתן בבירור לראות הנחיות להורדת המשחק מהדפדפן (ולא מהחנות של גוגל), וכיצד לתת הרשאות להתקנת אפליקציה מחוץ לחנות.
הדבר מהווה צעד הגיוני מצד Epic. אחד התנאים לשימוש בחנות האפליקציות הרשמית הוא שעל המפתחים לשלם 30% מהכנסות האפליקציה לגוגל. Epic התנסתה במודל הזה עם Fortnite ל-iOS, שם המשחק מכניס כ-2 מיליון דולרים מדי יום, מתוכם גובה אפל 600,000 דולר, שהם 30% מהסכום. מאז הושק ל-iOS בחודש מאי, Fortnite הכניס 150 מיליון דולר ממכשירי אפל בלבד, מתוכם 45 מיליון הופרשו בחזרה לאפל כתשלום על עמלת החנות.

כשבודקים את המספרים קל לראות כי ל-Epic יש תמריץ ברור לחתוך את עמלות החנויות, ולהכניס לכיסה מיליוני דולרים נוספים. בעוד שמכשירי אפל לא מאפשרים מרווח תמרון בנושא זה, דווקא מכשירי אנדרואיד מאפשרים לכל אחד להתקין אפליקציות מחוץ לחנות. Epic יכולה להציע את האפליקציה כהורדה עצמאית, לבקש מהמשתמשים לבטוח בה בעת ההתקנה, לאפשר קניות של פריטים בתוך המשחק ולהמנע לחלוטין מתשלום עמלה על שימוש בחנות של גוגל.
מפתחים רבים בוחרים להשתמש בחנות האפליקציות של גוגל על מנת להקל על המשתמשים למצוא את האפליקציה שלהם, ולהגביר את החשיפה. זו, כמובן, לא בעיה ש-Epic מתמודדת איתה – Fortnite הוא מותג ענקי שכל גיימר מכיר כבר, ולכן החברה יכולה להרשות לעצמה להפנות את השחקנים ישירות לאתר, במקום לחנות האפליקציות. יש לציין כי בעוד שהמידע נראה משכנע, ויש הגיון כלכלי מאחורי מהלך שכזה, הדבר לא אושר באופן רשמי על ידי Epic.