סמסונג אלקטרוניקס פירסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2017 ולשנה כולה והציגה עליה דו-ספרתית משנה לשנה הן בנתוני המכירות והן בנתוני הרווח התפעולי. החטיבה שהובילה את הצלחותיה של החברה היא חטיבת השבבים, שרשמה רמת הכנסות שהופכות את סמסונג לשחקנית הגדולה ביותר בתחום השבבים, תוך שהיא עוקפת את מכירותיה של אינטל עבור 2017 כולה.
סך הכנסותיה של סמסונג ברבעון הרביעי של 2017 עמדו על 65.98 טריליון וון (כ-61.79 מיליארד דולר), עליה של 24% משנה לשנה, ומתוך כך הציגה החברה רווח תפעולי של 15.15 טריליון וון (כ-14.18 מיליארד דולר), עליה של 64% משנה לשנה. הרווח הנקי של סמסונג ברבעון הרביעי של השנה הקודמת עמד על 11.2 מיליארד דולר, ובכך ממשיכה החברה את המגמה של רווח נקי דו-ספרתי שהחלה ברבעון הקודם.
במהלך 2017 כולה עמדו מכירותיה של סמסונג על 239.58 טריליון וון (כ-225.2 מיליארד דולר), עליה של 19% משנה לשנה, בעוד הרווח התפעולי זינק בכ-83% בהשוואה ל-2016 והסתכם ב-53.65 טריליון וון (כ-50.24 מיליארד דולר).
מוכרת יותר שבבים מאינטל
חטיבת השבבים הובילה את העליה של סמסונג בהכנסות וברווח השנה, כאשר בחברה מציינים לטובה את מכירות שבבי הזיכרון מסוג DRAM ו-NAND. חטיבת השבבים הציגה מכירות של 21.11 טריליון וון (כ-19.75 מיליארד דולר) ברבעון הרביעי, עליה של 42% משנה לשנה, כאשר במהלך 2017 כולה הציגה מכירות של 74.26 טריליון וון (כ-69.5 מיליארד דולר) ועליה של 45%. מתוך כך, היוו זכרונות החברה 85% מסך המכירות ברבעון הרביעי ו-81% ממכירות החטיבה במהלך 2017 בכלל.
אינטל, שפירסמה תוצאות טובות למדי בעצמה רק בשבוע שעבר, הציגה בדוחותיה סך מכירות כולל של 62.8 מיליארד דולר ב-2017 (כ-61.7 מיליארד דולר מתוכם יוחסו למכירות שבבים).
הרווח התפעולי של חטיבת השבבים יותר מהוכפל ברבעון הרביעי של 2017 והסתכם ב-10.9 טריליון וון (כ-10.24 מיליארד דולר) לעומת 4.95 טריליון וון ברבעון המקביל ב-2016, כאשר עבור השנה כולה עמד הרווח התפעולי על 35.2 טריליון וון (כ-33.1 מיליארד דולר), זאת לעומת 13.6 טריליון וון ב-2016 כולה.

פאנלי המסך היו גם כן גורם שהוביל לעליה במכירות בעוד סמסונג רשמה עליה של 51% ברבעון הרביעי של 2017 מול הרבעון המקביל ב-2016. סך הכנסות החברה מפאנלי מסך עמדו על 11.18 טריליון וון (כ-10.5 מיליארד דולר), כאשר בשנה כולה רשמה החברה הכנסות של 34.47 טריליון וון (כ-32.4 מיליארד דולר) ממכירות פאנלי מסך, אלו מהוות עליה של כ-28% משנה לשנה. בסמסונג מציינים כי אף שמכירות פאנלי מסך LCD נמצאו בירידה, פאנלי מסך ה-OLED לסמארטפונים הובילו לעליה משמעותית ברבעון האחרון.
סמארטפונים
תחום המובייל היה חלש יותר עבור סמסונג ברבעון הרביעי של השנה לעומת הרבעון הקודם לו, אולם בחברה מציגים עליה של 10% במכירות משנה לשנה. סך מכירות החטיבה ברבעון עמדו על 25 טריליון וון (כ-23.4 מיליארד דולר), כאשר במהלך השנה כולה הציגה סמסונג מכירות של 103.62 טריליון וון (כ-96.9 מיליארד דולר) המהוות עליה של כ-6% משנה לשנה.
בסמסונג לא מציינים כמות מכירות של מכשירים באופן כללי או ספציפי, אך החברה מתייחסת לירידה במכירות בחטיבת המובייל בהשוואה לרבעון השלישי של 2017, אז מכרה בסך של 27.69 טריליון וון (כ-25.9 מיליארד דולר), ומציינת כי את הירידה הובילה שחיקה במכירות הסמארטפונים הזולים יותר בעוד מכשירי דגל כדוגמת ה-Galaxy Note 8 ראו עליה במכירות.
ברבעון הראשון של השנה, אשר מסתיים ב-31 במרץ, מצפה סמסונג לירידה מסויימת במכירות, את זו מקווה החברה לבלום בעזרת מכשירי סדרת ה-Galaxy A8 שהושקו לאחרונה יחד עם השקתם הצפויה של דגמי ה-Galaxy S9 שיגיעו לקראת סוף הרבעון.
סמסונג מספקת התייחסות גם לתכניותיה לחטיבה מעתה והלאה. החברה מתכננת להציג מוצרים בעלי יתרון על פני המתחרות דרך השמת הדגש על אלמנטים כמו המצלמה וביקסבי אשר צפויים להציג עדכונים בעתיד הקרוב, ככל הנראה כבר עם הצגת מכשירי הגלקסי S9 ב-25 בפברואר. בסמסונג מתייחסים גם לשיפור מכשירי שוק הביניים והרווחיות המגיעה מאלו, אך בשלב זה לא ניתן לדעת האם השיפורים שיגיעו למכשירים ילוו גם בעליה תואמת במחירים.