סמסונג רושמת שיא חדש: הרוויחה 10 מיליארד דולר ברבעון אחד

לוגו סמסונג צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

חברת סמסונג דיווחה היום (ג’, 31.10) על רווח רבעוני שהגיע לשיא כל הזמנים על רקע מצבה המעולה בתחום השבבים ומכירות נאות של הגלקסי אס 8. כמו כן דיווח החברה על שלושה מינויים חדשים לתפקיד מנכ”לים משותפים, זאת לאחר שהמנכ”ל הקודם התפטר בגלל משבר שחיתות מול השלטונות.

אמנם זה מרשים, אך היה זה כמעט צפוי, שכן החברה עידכנה את המשקיעים לפני כשבועיים על כך שההכנסות יעלו והרווח התפעולי יגיע לשיא חדש. אלו יצאו בהתאם: 55.3 מיליארד דולר הכנסות ו-13 מיליארד דולר רווח תפעולי. בעקבות אלו, הרווח הנקי של סמסונג הגיע ברבעון החולף ל-9.98 מיליארד דולר, שיא חדש בתולדותיה.

סמארטפונים ושבבים

סמסונג מציינת שה-Galaxy Note 8 רשם משלוחים חזקים וגם כי סדרת ה-J זכתה לביקושים נאים, אך כל אלו לא עזרו. נמכרו יותר סמארטפונים שמיועדים לשוק הבינוני-נמוך ובסוף יצא שוחטיבת המובייל סיימה דווקא עם ירידה ברווח הנקי לעומת שנה שעברה.

מי שפיצתה על כך ובגדול הייתה חטיבת השבבים: זכרונות מסוג NAND קיבלו הזמנות גדולות בגלל השקות של כמה מכשירי דגל מחברות שונות בתקופת הדו”ח. זכרונות מסוג DRAM גדלו משמעותית בגלל השקעות של חברות בבניית מרכזי שרתים. ההכנסות מחטיבת השבבים זינקו ב-51% ל-17.7 מיליארד דולר, מסכום זה נשאר בידה כחצי כרווח תפעולי. בצפי לעתיד, סמסונג אומרת שחטיבת הרכיבים כולה תמשיך להיות החזקה והמכניסה ביותר גם ב-2018.

מסכים וטלוויזיות

ייצור המסכים נהנה מביקוש גדל למסכים OLED גמישים שמיועדים לסמארטפונים מובילים. עם זאת, הרווח ירד משנה לשנה בגלל השקעה ראשונית גדולה בהקמת פס ייצור למסכים אלו. החברה צופה כי הביקוש למסכים אלו יעלה בהמשך. בקשר למסכי ה-LCD המצב פחות ברור, קיים חוסר יציבות שקשור למלאים אצל הלקוחות.

בתחום הצרכנות מדווחת סמסונג על רבעון נוסף של עלייה במכירות של טלוויזיות פרימיום. למרות זאת, טווח המחירים הכללי של הטלוויזיות ירד, מה שגרם לשחיקה ולירידה ברווחיות לעומת הרבעון המקביל. גם מכירות של מוצרים מובילים אחרים כמו מזגנים ומכונות כביסה (גם בקטגריית הפרימיום שבהם) עלו, אך שם הרווחיות ירדה בגלל השקעת כספים בהפצה לעסקים.

מערכת ההפעלה Tizen 3.0 על גבי מסכי Samsung QLED (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
מערכת ההפעלה Tizen 3.0 על גבי מסכי Samsung QLED (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

לסיכום מצב העסקים, נראה שכמעט בכל החטיבות נרשמה עלייה במכירות, אך הרווחיות נפגעה בשל הורדת מחירים או השקעות שונות. מכאן שסמסונג השיגה את רווח השיא שלה בעיקר תודות לחטיבת השבבים בזמן שהפעילויות האחרות הגיעו למעין “מיצוי” זמני של הגדלת הרווחיות.

דור חדש של מנהלים

בהמשך להתפטרות המנכ”ל מיום העדכון, ממנים עתה בחברה שלושה מנכ”לים משותפים, כל אחד מהם אחראי על סגמנט פעילות אחר: אחד מופקד על חטיבת הרכיבים, שני ינהל את חטיבת האלקטרוניקה צרכנית והאחרון יהיה אחראי על חטיבת המובייל.

לקינוח, הוציאה סמסונג הודעה אחרונה שמטרתה לעודד משקיעים לשים את כספם במניית החברה. סמסמונג תגדיל את הדיבידנד לשנה זו בעוד 20% (מ-1.51% כרגע ל-1.81%). החל מ-2018 ועד 2020 הדיבידנד יעלה ב-100% מרמתו כעת (כלומר 3% לפי השער הנוכחי). זה אומר שהנהלת סמסונג תחלק לבעלי המניות 8.5 מיליארד דולר בכל שנה למשך שלוש השנים הבאות, סך של 26 מיליארד דולר.

השוואת מפרטים