מכוונת גבוה: שיאומי מצפה למכור 90 מיליון סמארטפונים ב-2017

שלט MI צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

מוקדם יותר החודש הודיעה ענקית הסלולר והמובייל הסינית, שיאומי, כי שברה שיא מכירות אישי, כאשר מכרה במהלך חודש ספטמבר בלבד לא פחות מ-10 מיליון סמארטפונים בשווקים השונים ברחבי העולם. כעת, מציב מנכ”ל החברה, ליי ג’ון (Lei Jun), יעד חדש לשנת 2017, בעודו מוסר כי בחברה מצפים למכור במהלך השנה הקלנדרית הנוכחית לא פחות מ-90 מיליון סמארטפונים. כך מעדכן המגזין הטיוואני DigiTimes בדיווח שמתפרסם במהלך היממה האחרונה.

הנתון אליו מצפה היצרנית להגיע במהלך 2017, ראוי לציין, הינו הגבוה ביותר מאז נוסדה החברה ב-2010. אף על פי שב-2016 החליטה הענקית הסינית שלא לשתף עם הציבור את הנתונים הרשמיים בדבר מכירות הסמארטפונים שלה ברחבי העולם, בשנת 2015 הודיעה היצרנית כי היא מכרה 70 מיליון סמארטפונים “בלבד” – פספוס מהותי מהיעד שהציב מנכ”ל החברה עבור אותה שנה, שעמד אז על בין 80 ל-100 מיליון סמארטפונים.

אם נתייחס לנתון האחרון שפרסמה, הוא מכירה של 70 מיליון סמארטפונים במהלך 2015, ובהנחה כי היצרנית אכן תצליח להגיע למכירות של 90 מיליון מכשירים בשנה, מדובר יהיה בגידול של קרוב ל-30% בתקופה של שנתיים. אף על פי שלא ברור מה היו נתוני מכירות שיאומי המדוייקים לשנת 2016, על פי תוצאות מחקר של IDC סבלה היצרנית מירידה של 36% במכירותיה בסין – השוק המרכזי ביותר עבורה.

בהתאם לכך, בהחלט אפשרי להעריך כי מכירותיה בכלל השווקים בשנת 2016 נחלשו בהשוואה ל-2015, כך שמרבית הגידול התמקד דווקא ב-2017. את הגידול ניתן לייחס, בין היתר, להתחזקותה של היצרנית בסין וכן להתרחבותה לשווקים נוספים ברחבי העולם – בהם גם ישראל. בשלב זה מדובר בהערכות בלבד וניתן רק להניח כי במקרה ששיאומי אכן תעמוד בציפיות, היא תפרסם את הנתונים הרשמיים בנושא.

השוואת מפרטים