שיאומי מכרה 10 מיליון סמארטפונים בספטמבר

Xiaomi Mi6 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) Xiaomi Mi6 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מנכ”ל שיאומי, ליי ג’ון, הכריז על הישג חדש עבור החברה כאשר חשף בסוף השבוע האחרון דרך חשבונו ברשת החברתית הסינית Weibo כי סך מכירות הסמארטפונים של החברה בחודש ספטמבר עברו את רף 10 מיליון היחידות. מדובר בהישג משמעותי עבור שיאומי, אולם המנכ”ל מנצל את ההזדמנות דווקא כדי להתנצל בפני מעריצי החברה בשל דחייה באספקתם של מספר דגמים בשל ביקושי יתר, ומבטיח כי שרשרת האספקה ומחלקת המכירות של החברה עובדות על מנת להציג שיפור במצב.

המכירות החודשיות אותן חושפת החברה אכן מרשימות, אך קשה מאוד לייחס לנתון משמעות מאז הודיעה שיאומי כי תפסיק לדווח על נתוני המכירות השנתיים כפי שעשתה בשנים קודמות. את נתוני מכירות הסמארטפונים לשנת 2016 לא חשפה החברה, כפי הנראה בעקבות הפספוס שחוותה בשנת 2015, אז הציגה נתונים נמוכים מהציפיות כשמכרה 70 מיליון יחידות סמארטפונים במהלך השנה כולה. נתוני IDC עבור סין ב-2016 הציגו נתון של 41.5 מיליון יחידות עבור החברה, ירידה של 36% משנה לשנה, אם כי לא נחשף מספר עבור מכירותיה בכלל העולם.

אף פספוס התחזיות ב-2015, רשמה שיאומי עליה נאה משנה לשנה, כאשר ב-2014 דיווחה החברה על מכירות של 61.1 מיליון מכשירים, ב-2013 דיווחה על נתון מכירות של 18.7 מיליון מכשירים וב-2012 מכרה 7.2 מיליון מכשירים. מדובר בקפיצה משמעותית עבור החברה לאורך השנים.

שיאומי מדווחת על 10 מיליון סמארטפונים שנמכרו בספטמבר
שיאומי מדווחת על 10 מיליון סמארטפונים שנמכרו בספטמבר

השוואת מפרטים