יצרנית הסמארטפונים הסינית, שיאומי (Xiaomi), רשמה במהלך שנת 2015 סך של מעל 70 מיליון משלוחי מכשירים, כך על-פי הודעה שפירסמה החברה בחשבונה ברשת החברתית Weibo בסוף השבוע. נתון זה מהווה עליה מרשימה למדי של כ-15% בהשוואה למשלוחי הסמארטפונים של החברה בשנת 2014, אשר הסתכמו ב-61 מיליון מכשירים.
בעוד מדובר בעליה מרשימה בנתוני משלוחי המכשירים משנה לשנה, הרי שהיעד שהציב מנכ”ל החברה, ליי ג’ון (Lei Jun), במרץ 2015 עדיין רחוק מהישג ידה. יעד המנכ”ל עמד על משלוחי סמארטפונים של בין 80 ועד 100 מיליון מכשירים בשנת 2015.
שוויה של שיאומי עומד כיום על כ-46 מיליארד דולר, זאת על פי הערכות המגיעות מתוך סבב הגיוס האחרון שערכה החברה בסוף שנת 2014, אז גייסה כ-1.1 מיליארד דולר לקופתה. אולם שיאומי אינה חברה ציבורית ומניותיה לא מונפקות באחת מבורסות העולם, ולפיכך לא קיימים נתונים רשמיים אודות הכנסותיה או רווחיה של החברה, אלא אם תבחר לשתף אותם מרצונה.
הצצה לאחור
רמזים לפספוס היעד של שיאומי הגיעו עוד בחודש אוקטובר, אז התפרסמו נתוני חברות המחקר שהעריכו כי היצרנית הסינית תפסה את המקום החמישי ברשימה עם כמות משלוחים העומדת על 18.3 מיליון מכשירים. הערכה זו העמידה את שיאומי, שרק שנה קודם לכן תפסה את המקום השלישי ברשימה, מאחורי וואווי ולנובו (בשיתוף עם מוטורולה).
היצרנית הסינית הראשונה לחצות את יעד 100 מיליון משלוחי הסמארטפונים הייתה וואווי (Huawei), ובכך עמדה ביעד שהציבה לעצמה רק שנתיים קודם לכן. וואווי רשמה עליה מרשימה למדי במשלוחי סמארטפונים ב-2015 כשהציגה צמיחה שהסתכמה בכ-33% בהשוואה לנתוני 2014.
לאחרונה השיקה שיאומי מספר מכשירים חדשים, בהם ה-Redmi Note 3 (עם גרסה נוספת בעל מעבד מבית קוואלקום) וה-Redmi 3, כאשר במהלך 2016 צפוי לראות אור מכשיר הדגל הבא של החברה – Xiaomi Mi 5.