למרות עלייה של 9% בהכנסות, אינטל מאבדת את התואר ‘מלכת השבבים’

שלט אינטל צילום: רונן מנדזיצקי

עכשיו זה רשמי – חברת אינטל כבר אינה יצרנית השבבים הגדולה בעולם. החברה פרסמה אמש (ה’, 27.7) את הדו”ח הכספי לרבעון השני שהעיד על שיפור ניכר במצב החברה, זאת למרות איבוד התואר המכובד לטובת סמסונג הדרום קוריאנית.

ברבעון השני הכניסה אינטל 14.8 מיליארד דולר, עלייה של 9% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. דוחות סמסונג שפורסמו אתמול גילו שחטיבת השבבים של זו מכניסה 15.8 מיליארד דולר (ללא ייצור מסכים) ברבעון השני. כלומר, סמסונג עתה נחשבת כיצרנית השבבים הגדולה בעולם, לאחר שאינטל שלטה ללא עוררין במקום הראשון מאז 1992.

הרווח של אינטל ברבעון השני עמד על 2.8 מיליארד דולר, הרבה מעל צפי האנליסטים. הרבה מזה בזכות חטיבת השרתים שדיווחה על ביצועים טובים ברבעון האחרון. מכירות המעבדים לשרתים עלו ב-9% ל-4.4 מיליארד דולר. הרווח התפעולי מהם עלה ב-11% ל-1.66 מיליארד דולר.

נראה שבעוד שארגונים וממשלות דרשו פחות מעבדי שרתים, חברות הענן הגדילו ביקוש ב-35%. בין אם זו אמזון, גוגל, מיקרוסופט או כל חברת שירותי ענן אחרת, כל עוד המעבר של ארגונים לענן יגבר כך הדרישה למעבדי שרתים תעלה.

הטרנד משתנה לטובת אינטל?

גם חטיבת מעבדי ה-PC עבדה יפה ברבעון האחרון. מכירותיה עלו ב-12%, זאת למרות שמשלוחי ה-PC ירדו בתקופה זו. חטיבת הזכרונות, הגדילה את המכירות ב-58% כאשר ההפסד קטן מ-224 מיליון דולר ל-110 מיליון דולר. אינטל צופה שחטיבת שבבי הזיכרון תעבור לרווח כבר בשנה זו.

כמו כן, עידכנה אינטל כי גם ברבעון הבא ימשך השיפור והגידול בביקוש לשבבים בכל ענפי הפעילות המרכזיים. בשנתייים האחרונות היתה האטה רצינית בביקוש למעבדי שרתים, האטה במידה שהדאיגה את המשקיעים. אינטל הימרה בגדול על פסי ייצור למעבדי שרתים אבל הביקוש לא גדל בהתאם. עם דו”ח זה יתכן שמסתמן שינוי לטובת אינטל.

השוואת מפרטים