ענקית האלקטרוניקה הדרום קוריאנית, סמסונג, פרסמה היום את הדו”ח הכספי (הסופי) לרבעון השני של 2017. החברה הצליחה לא רק להכות את צפי האנליסטים, אלא גם התעלתה מעל הדו”ח המקדים שפורסם לפני שבועיים. כל זאת התאפשר כמובן בעזרת הצלחת הגלקסי S8 והביקוש הגבוה לשבבים מתוצרת החברה.
ההכנסות של סמסונג עלו ב-20% ל-61 טריליון וון (שהם 54.7 מיליארד דולר), בעוד שבדו”ח המקדים צפו קצת מתחת ל-60 טריליון וון. גם הרווח התפעולי עלה מעט מעל הנתון בדו”ח המקדים והסתכם ב-14.07 טריליון וון. הרווח הנקי של סמסונג לרבעון זינק ב-90% לעומת שנה שעברה ועלה ל-10 מיליארד דולר.
חטיבת המובייל, כרגיל, היתה המכניסה ביותר מבין כל החטיבות. זו הכניסה כמעט 26 מיליארד דולר. אבל ברווחיות שניתן להפיק ממנה היא רק שנייה: הרווח התפעולי מהמובייל הסתכם ב-3.6 מיליארד דולר. סמסונג מציינת שעיקר הצמיחה הגיעה ממכירות מוגברות של דגמי ה-S8 בעוד שמכשירי השוק הבינוני-נמוך המשיכו לרדת.
בזכות הרשתות חברתיות
חטיבת השבבים היא היהלום שבכתר: זו הכניסה 22.6 מיליארד דולר (כולל ייצור מסכים). הרווח מחטיבת זו גדל ל-8.7 מיליארד דולר, הרווחית ביותר מבין כל החטיבות בחברה כאשר הרווחיות מהשבבים עולה משמעותית על זו של ייצור המסכים. במסכים אגב, אומרת סמסונג כי הורגשה צמיחה בביקוש למסכים גמישים/קמורים למכשירי דגל.
סמסונג מעדכנת שהביקושים החזקים לשבבים צפויים להמשיך גם ברבעון הנוכחי. או כמו שאמרה אחת האנליסטיות שמסקרת את החברה: “כל עוד כולנו נמשיך להשתמש בפייסבוק, אינסטגרם וסנאפצ’ט, אלו חדשות טובות לעסקי השבבים”.
חטיבת האלקטרוניקה (לצרכנים) היא היחידה שהראתה ירידה בהכנסות והרווח התפעולי לעומת הרבעונים הקודמים. אמנם מכירות מסכי QLED היקרים גדלו ברבעון המדובר, אך סך הכל נמכרו פחות טלוויזיות. אולי נזדהה עם העדכון הבא: מכירות שאר מוצרי האלקטרוניקה אולי ירדו אבל הרבה מזה קוזז על ידי מכירות מוגברות של מזגנים מתוצרת החברה.