יותר רווחית מאפל: סמסונג שועטת לרבעון שיא נוסף

לוגו חברת סמסונג (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

ענקית האלקטרוניקה הדרום קוריאנית, סמסונג, פרסמה ביום שיש את הדו”ח המקדים לרבעון השני של השנה. החברה צופה כי בדו”ח המלא (שיפורסם ב-27 בחודש זה) ירשם שיא של רווח תפעולי שיכול להאפיל על שאר החברות בסקטור הטכנולוגיה כולל אפל ואינטל.

הרווח התפעולי של סמסונג לרבעון השני צפוי להסתכם ב-14 טריליון וון, שהם 12.1 מיליארד דולר. זו תהיה קפיצה של 72% לעומת הרווח התפעולי בשנה שעברה. לעומתה, אנליסטים חוזים שאפל (שמדווחת ב-1 באוגוסט) תרשום רווח תפעולי של 10.6 מיליארד דולר “בלבד”. יש לשים לב שמדובר ברווח תפעולי (תקבולים ממכירות פחות עלויות ייצור בלבד) ולא ברווח נקי. בניכוי הוצאות נוספות (שלא קשורות בייצור כגון הוצאות הנהלה וכיסוי חוב) התוצאות עלולות להיות שונות. ההכנסות צפויות להיות גם הן בשיא של 52 מיליארד דולר.

השבבים והצלחת ה-Galaxy S8

ואם זה לא מספיק, אז הדו”ח הקרוב צפוי גם לדחוק את מלכת השבבים, אינטל, מפיסגת יצרני שבבי הזיכרונות המובילים. סמסונג הודיעה בשבוע שעבר כי היא מתכננת להשקיע 18.6 מיליארד דולר במפעל חדש בדרום דרום-קוריאה עבור ייצור שבבים והדור הבא של המסכים. הדרישה הגוברת לבניית חוות שרתים וכונני SSD דוחפת את הסגמנט הזה קדימה.

כמובן שאי אפשר להתעלם מההצלחה של סדרת מכשירי ה-Galaxy S8 שהיוותה קאמבק מרשים לעומת הפיאסקו של הנוט 7 בשנה שעברה. אנליסטים רואים שהציבור מקבל את המכשיר בדומה להצלחתו של הגלקסי S7. תחזית אחת מדברת על מכירות של 49 מיליון מכשירים בשנה הראשונה לקיומו, מספרים דומים לדגם הקודם.

השוואת מפרטים