Huawei, אחת מענקיות הטכנולוגיה הבולטות ביותר בעולם ויצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה בעולם (על פי נתוני IDC לרבעון הראשון של 2017), הצליחה, לכאורה, לעקוף את מכירות הסמארטפונים של אפל לרגע קט במהלך השנה שעברה, כך טוענת היצרנית במסגרת דברים שנמסרו למגזין The Economic Times.
על פי דברי בכיר בנציגות וואווי בהודו, אלן וונג, היצרנית הסינית שנחשבת לאחת ממובילות שוק הסמארטפונים העולמי, הצליחה “לעקוף את אפל בנפח המכירות העולמיות במהלך דצמבר 2016“, זאת כאשר היא לכאורה החזיקה בנתח של 13.2% משוק הסמארטפונים בהשוואה ל-12% בהם החזיקה אפל באותו החודש.
במקרה שהדברים אכן יתבררו כנכונים, מדובר בהישג משמעותי ביותר עבור היצרנית הסינית שעד לפני מעט יותר מחמש שנים כלל לא הייתה בתודעת שוק הסמארטפונים העולמי והתמחותה התמקדה בטלפוניה, טלקום וייצור ציודי תקשורת. אך לפני מספר שנים ביצעה זו מעבר חד לשוק המובייל והחלה בפיתוח וייצור סמארטפונים והמשיכה בפועלה בתחום אף על פי ש”אנשים אמרו לנו שאנחנו משוגעים”, לדברי מנכ”ל החטיבה העסקית בוואווי.
למעשה, כבר בחודש נובמבר של השנה שעברה ציינה היצרנית כי היא מעוניינת לחטוף את המקום השני ברשימת ענקיות שוק הסמארטפונים מידיה של אפל, וייתכן מאוד כי זו נמצאת בדרך הנכונה לבצע זאת.
היצרנית האמריקאית מתכננת עבורנו שנה מעניינת ביותר עם השקתו הקרבה של ה-iPhone 8 – מכשיר פרימיום בעל מסך נטול שוליים, קורא טביעות אצבע המוטמע מתחת לצג, מערך צילום כפול ושלל פיצ’רים שאמנם כבר הגיעו לסמארטפונים אחרים, אך יבצעו את הופעתם בסדרת האייפונים זו הפעם הראשונה.
יחד עם זה, צפויה 2018 להיות אחת מן השנים החזקות ביותר עבור אפל בשוק הסמארטפונים, מה שיקשה על וואווי לעקוף את מכירותיה.