לאחר שעמדה ביעדיה עבור 2015 למכירה של 100 מיליון סמארטפונים בשנה ובעת שהיא מתקרבת למימוש יעדי מכירותיה עבור השנה הנוכחית, מתכוונת ענקית הטלקום והמובייל הסינית, וואווי (Huaewi) לקחת מאפל “צעד אחר צעד” את המקום השני ברשימת יצרניות הסמארטפונים הגדולות ביותר בעולם, כך מודיע באופן חד וחלק מנכ”ל החטיבה העסקית בחברה, ריצ’ארד יו (Richard Yu)
את הדברים מסר בכיר החברה במסגרת ראיון לסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters) לאחר ההכרזה על סדרת ה-Huawei Mate 9, שם הוא חשף והציב יעדים חדשים לוואווי. בדבריו ציין יו כי לא מדובר בציפייה שאפתנית במיוחד, שכן גם היעדים הקודמים שהוצבו עבור החברה כיצרנית מובייל היו נראים לרבים תלושות מהמציאות, אך וואווי הצליחה לעמוד בכולם בגבורה רבה.
מדברי ריצ’ארד יו, מנכ”ל החטיבה העסקית בוואווי:
כאשר הכרזנו שאנו רוצים למכור סמארטפונים, אנשים אמרו לנו שאנחנו משוגעים. כשאמרנו שאנחנו רוצים למכור 100 מיליון מכשירים (בשנה), הם אמרו לנו שאנחנו משוגעים […] אנו מתכוונים לעקוף אותם (אפל) צעד אחר צעד, חידוש אחר חידוש. יהיו לנו עוד הזדמנויות – אינטליגנציה מלאכותית, מציאות מדומה, מציאות רבודה.
למעשה, אי אפשר שלא להודות כי וואווי בהחלט עברה מהפכה כחברה: לאחר שהתמקדה שנים רבות בייצור מוצרי טלפוניה, טלקום וציודי תקשורת שונים, שינתה כיוון החברה והחלה לפני פחות מעשור לעצב, לפתח ולייצר סמארטפונים. אף שבאופן התחלתי התקשתה וואווי להסיר מעצמה את הסטיגמה שהוצמדה ליצרניות הסיניות, הפכה זו בשנים האחרונות לשם של ממש בעולם המובייל ולאחרונה אף נכנסה גם לעולם המחשוב עם השקת מחשב ה-MateBook.
על פי נתוני IDC עבור הרבעון השלישי של 2016, עומד נתח השוק של וואווי על 9.3%, זאת בניגוד לנתח של 12.5% בו אוחזת אפל. גם אם לרגע נראה כי מדובר בהפרש קטנטן, משמעותם של האחוזים הבודדים הללו מתורגמת במציאות למכירה של עשרות מיליוני מכשירים, כך שאין ספק שמדובר באתגר משמעותי עבור וואווי.
אז האם בעוד שנה תצליח וואווי לחטוף מידיה של ענקית המובייל הבלתי מעורערת, אפל, את כס המקום השני ברשימת היצרניות המובילות בעולם? לא היינו ממהרים לחשוב כך. אף שבשנים 2016-17 צפויות מכירות מכשירי האייפון להציג ירידה בהשוואה לשנים קודמות, דגמי ה-iPhone 8 שיוכרזו בשנה הבאה, כך על פי הערכות, יגרמו למכירות האייפונים ב-2017-18 להיות הגבוהות ביותר איי פעם.
ומה דעתכם בנושא – האם תצליח וואווי לעקוף את מכירות מכשירי האייפון של אפל?