שמועה חדשה שמקורה בסין מאשרת לכאורה כמה מהפרטים שדלפו לפני מספר חודשים אודות מכשיר הדגל הבא של נוקיה הפינית. זוהי השמועה הראשונה שמתפרסמת באשר למוצריה העתידיים של נוקיה מאז אישרה החברה בשבוע שעבר את חזרתה המתוכננת לשוק הסמארטפונים במהלך 2017, ואף על פי שהיא לא מחדשת יותר מדי, שמועה זו ללא ספק מחזקת את הסברה לפיה הפינים כבר מוכנים לקחת את הצעד לקראת השלב הבא.
השמועה פורסמה במקור על ידי אדם שטען לקשרים עם גורמים בחברה, אולם נכון למועד פרסום הכתבה כבר לא ניתן למצוא את הדף בו נכתבו הפרטים. את השאריות ניתן למצוא כעת באתר הרשת החברתית הסינית Weibo, ולפיהן יגיע המכשיר עם מעבד מרובע ליבות על גבי מערכת השבבים Snapdragon 820, מסך 5.2 אינץ’ (ואולי גם דגם עם 5.5 אינץ’) ברזולוציית תצוגה Quad HD, מצלמה המאובזרת בעדשה מבית Carl Zeiss וגוף מתכתי בעל תקן עמידות במים.
בדיווח זה אין אזכור למערכת ההפעלה שיריץ המכשיר, אך אם נשלב את השמועות הקודמות יחד עם תמונות שהתגלו ברשת בתחילת נובמבר ובהן סקיצות של מכשירים לא מוכרים עם הרכב לחצני הניווט המוכרים של אנדרואיד, אז די ברור לאיזה כיוון נושבת הרוח. יחד עם זאת, עוד לא ברור אם נוקיה תפתח גרסה עצמאית של מערכת ההפעלה (כפי שעושה למשל אמזון), אם היא תשתמש בממשק מותאם שיולבש עליה (כמו שעושות HTC וסמסונג) או שמא תבחר בגרסה נקיה של אנדרואיד.
![]()
פרט למכשיר זה, נזכיר, ישנו דיווח על מכשיר אנדרואיד נוסף מבית החברה. Nokia D1C (שם קוד) יגיע על פי מבחן הביצועים Geekbench עם מפרט טכני עבור השוק הבינוני-נמוך: מעבד בעל שמונה ליבות על גבי מערכת השבבים Snapdragon 430, מאיץ גרפי מדגם Adreno 505, זיכרון עבודה (RAM) בנפח של 3 גיגה-בייט ומערכת ההפעלה אנדרואיד 7. מכשיר הדגל שהוזכר קודם, לעומת זאת, עדיין לא אותר במבחני הביצועים או במאגרי מידע אחרים.
את שני המכשירים יכולה נוקיה לחשוף בתערוכת Mobile World Congress 2017 שתתקיים בברצלונה בעוד שלושה חודשים, שכן החברה אישרה לאחרונה את השתתפותה באירוע. מצד שני, לא נופתע אם החברה תבחר לקיים אירוע הכרזה עצמאי שיעניק לה את מלוא תשומת הלב (בכל זאת, לא בכל יום חושפת נוקיה מכשיר דגל המריץ את מערכת ההפעלה של גוגל).