שמועה חדשה שעשתה דרכה לרשת טוענת כי אינטל תשיק בעתיד מעבדי מיינסטרים בעלי שש ליבות, זאת תחת דור Coffee Lake אשר צפוי להיות מושק בשנת 2018.
השמועה החדשה שופכת אור נוסף על הבלגן הצפוי בסדרת המעבדים של אינטל. עד כה המעבדים של אינטל שודרגו במחזור דו שלבי, כאשר שלב אחד עוסק בהקטנת תהליך הייצור והשלב השני עוסק בהחלפת הארכיטקטורה. מחזור זה עונה לשם Tick-Tock ושימש את אינטל שנים רבות.
בשנים האחרונות שמירה על מחזור התקדמות תובעני זה הפכה למשימה קשה במיוחד, שכן מגבלות פיזיקליות מקשות על המהנדסים להקטין את תהליך הייצור עוד ועוד. בהתאם לכך, עברה אינטל למחזור שדרוג תלת שלבי הכולל תהליך ייצור מוקטן, החלפת ארכיקטורה ואופטימיזציה של הארכיטקטורה.
עם זאת, נראה שגם ימיו של מחזור שדרוג זה ספורים שכן Coffee Lake צפוייה להיות שלב הייעול השני של תהליך ה-14 ננו-מטר. מדובר בדור הרביעי אשר עושה שימוש באותו תהליך הייצור, בעוד שעד כה תהליך ייצור לא נכח ליותר משני דורות בלבד.
“סחיטה” זו של תהליך בודד נובעת מהצורך להמשיך ולהשיק מעבדים חדשים ללא היכולת לעבור לתהליך מתקדם יותר, אשר ייצורו קשה במיוחד. על מנת לפצות על התהליך המזדקן תציע אינטל מעבדים בעלי שש ליבות גם בפלטפורמת המיינסטרים של החברה ותאפשר לצרכנים להנות מכמות הליבות המוגדלת גם במחיר משתלם (ללא צורך ברכישת לוח אם יקר מסדרת X).

לצד המשך הפיתוח של הייצור ב-14 ננו-מטר, תציג אינטל גם תהליך בגודל 10 ננו-מטר אשר ייועד באופן בלעדי למחשבים ניידים חלשים וחסכוניים בשל הקושי הרב שבייצורו. הוא צפוי להיות מושק במחצית השנייה של 2017 תחת דור ה-Cannon lake ולעבור שינוי ארכיטקטורה ואופטימיזציה בדורות ה-Icelake וה-Tigerlake אשר יושקו ב-2018 וב-2019 בהתאמה.
כל מה שנותר לנו לעשות הוא להמתין ולצפות בסוס הדוהר של עולם הטכנולוגיה מאט לכדי זחילה מעוררת רחמים.