תחילת הסוף? Pokemon GO מאבד 15 מיליון שחקנים בתוך חודש

הקיץ חזינו בתופעה חובקת עולם. Pokemon Go זכה להצלחה מסחררת, והביא עימו רכבת הרים של ידיעות, תקריות משעשעות (ולעתים מסוכנות) ושינויים משמעותיים בכלכלתן של כמה חברות, כמו ניאנטיק (Niantic) המפתחת את המשחק, ונינטנדו. משחק המציאות הרבודה הגיע לציוני דרך מרשימים: מאה מיליון הורדות בזמן שיא, מספר התקנות שעקף את טוויטר וטינדר, ובזכותו הוכפלו מכירות סוללות הגיבוי לסמארטפונים בארצות הברית.

אולם נראה כי סוף הקיץ מביא איתו בשורה מרה לניאנטיק: במהלך החודש החולף, Pokemon Go כבר איבד למעלה מ-15 מיליון שחקנים יומיים. מי שמעורה בפרטי המשחק ועוקב אחר דיווחי גאג’דטי בנושא, לא יופתע מהידיעה: דיווחנו כבר בעבר על מיאוס הולך וגובר בקרב השחקנים, שייחלו לאפשרויות חדשות מעבר למשחק הבסיס, מזה זמן מה. ייתכן והחוסר בחידושים מהותיים עשה את שלו, ושחקנים רבים איבדו עניין.

מקור: Apptopia
מקור: Apptopia

יתר על כן, ניאנטיק החליטה להקשות על שחקנים מתקדמים שהשתמשו בעזרים חיצוניים, כמו אתרים מיוחדים שאיפשרו להם לצוד פוקימונים ביעילות רבה יותר. אתרים אלו, שלא נתמכו על ידי החברה באופן רשמי, איפשרו למאמנים השאפתניים להבין איפה מסתתרים הפוקימונים שחסרים להם, ועודדו אותם לצאת למסעות ציד. במקרים מסויימים, ובמיוחד באיזורים שמחוץ לערים הגדולות, מדובר בכלי הכרחי שבלעדיו המשחק קשה עד בלתי אפשרי. ניאנטיק פעלה כדי לסגור את השירותים הללו.

סיבה אפשרית נוספת לאובדן המומנטום של המשחק הינה סוף הקיץ, ואיתו, תום חופשת הלימודים. אין זה סוד שאת שורות מאמני הפוקימונים מאיישים ילדים רבים ובני נוער, שחוזרים בהדרגה ללימודים במדינות שונות ברחבי העולם. גם אצלנו בישראל, חופשת הקיץ עומדת בפני סיום, וזמנם החופשי של תלמידים רבים הולך להתקצר באופן מהותי.

האם בקרוב ייעלמו זעקות הפיקאצ’ו מרחובותינו? לא בהכרח. המשחק עוד יכול יחזור לשיאים חדשים, שכן לניאנטיק יש תוכניות מעניינות לעתיד והבטחות לאפשרויות מרעננות שעוררו עניין בשחקנים. אולם נראה כי לעת עתה, שחקנים רבים מיצו את שיש ל-Pokemon Go להציע בתצורתו הנוכחית.

השוואת מפרטים