במהלך השבועות הקרובים צפויות גוגל ו-HTC, על פי כל הערכות והדיווחים הקודמים, לחשוף את צמד מכשירי הדגל הבאים למותג הסמארטפונים של ענקית החיפוש, הוא כמובן מותג ה-“Nexus”, הידועים כיום בשמות הקוד HTC Nexus Marlin ו-Nexus Sailfish. אלא שכעת שמועה חדשה צצה ברשת ומתיימרת להציג תמונה שונה בתכלית בעודה מוסרת כי גוגל תשיק שני סמארטפונים חדשים שימותגו במסגרתו של מותג חדש לחלוטין שלא יגיע כחלק מסדרת נקסוס המוכרת.
לטענת מקורות הדיווח, מועד ההכרזה של צמד המכשירים יהיה בתחילת חודש ספטמבר הקרוב, אז תחשוף גוגל שני מכשירי פרימיום בעלי מסך בגודל 5 ו-5.5 אינץ’, שימותגו תחת שמה של החברה או לחלופין תחת מותג חדש לחלוטין. עוד נמסר כי צמד המכשירים יריצו את מערכת ההפעלה אנדרואיד 7.0 נוגט ויגיעו עם רכיב אחסון בסך 32GB לדגם עם המסך הקטן יותר ו-128GB למכשיר הנותר.

המידע אודות צמד המכשירים עומד בקנה אחד מול הדיווחים בדבר ה-Nexus Marlin ו-Nexus Sailfish בפיתוח HTC, כך שסביר כי אלו יהיו צמד “מכשירי הפרימיום” עליהם מפרט הדיווח החדש. כמו כן, עומדים הדברים האלו בקנה אחד מול הדלפותיו הקודמות של אתר Android Police, שציין במספר הזדמנויות כי גוגל תטביע על גב המכשירים את לוגו החברה (האות G) ולא את לוגו Nexus המוכר.
נוסף על כך, יש לציין כי חלק מהעולה בדיווח הטרי מציג תמונה זהה לזו שנחשפה ע”י מגזין הטלגרף מוקדם יותר השנה, שגרס כי גוגל תציג עוד השנה לכל הפחות סמארטפון אחד בפיתוח עצמאי. עם זאת, לטענת דיווח זה, הסמארטפון יפותח באופן מלא ע”י גוגל ופיתוחו לא יימסר לחברת צד שלישי, בניגוד למכשירי הנקסוס עליהם שמענו עד כה. נכון לרגעים אלו קשה להכריע האם גוגל תבחר למתג את מכשירי הדגל הבאים שלה מחדש באופן מוחלט, ואנו נדרש להמתין בסבלנות עד שיהפכו הדברים לרשמיים בשבועות הקרובים.