חברת מוביילאיי (Mobileye) הישראלית אשר מפתחת מערכות נהיגה אוטונומיות דיווחה הבוקר על תוצאות הרבעון השני ובתוכן גם הודעה שלילית מהותית. החברה הודיעה ששיתוף הפעולה עם יצרנית המכונית החשמלית טסלה, לא יימשך לאחר העבודה המשותפת על המערכת הנוכחית, EyeQ3. מניית מוביילאיי מגיבה בנפילה של 13% לחדשות.
בשיחת המשקיעים לא הסביר בבירור מנכ”ל החברה, אמנון שעשוע, האם היתה זו טסלה או מוביילאיי שביטל את ההתקשרות העתידית ולא ציין מפורשות האם יש קשר לתאונה המתוקשרת שבה נהרג אדם במכונית טסלה נהוגה בידי הנהג האוטומטי (Autopilot). בעבר עלו דיווחים על רצונו של אילון מאסק להחליף את המערכת של מוביילאיי, אך עתה הם מקבלים אחיזה במציאות.
למרות שמוביילאיי אמרה בשיחה שההכנסות מטסלה אינן מהותיות לשורה התחתונה שלה, אין ספק שמשקיעים רבים תלו בשיתוף הפעולה הזה תקווה לצמיחה מהירה. בחברה הזכירו את ההסכם שחתמו עם BMW ואינטל לפיתוח מכונית אוטונומית עד 2021, פרוייקט שפוטנציאל הצמיחה שלו גדול לא פחות, אם יצליח.
מבחינה פיננסית מוביילאיי דווקא הפתיעה לטובה: ההכנסות הסתכמו ב-83.5 מיליון דולר, זינוק של כמעט 60% לעומת הרבעון המקביל (ו-8% יותר מהתחזיות). הרווח ברבעון גדל ב-76% ל-26.8 מיליון דולר, גם כאן מעבר לציפיות.