במהלך אירוע השקה שנערך עבור סדרת מכשירי ה-Huawei P9 בדרום אפריקה, ציינה שרלין מונילול (Charlene Munilall), מנהלת מחלקת המכשירים עבור החברה בדרום אפריקה, בראיון לאתר Gear Burn כי היצרנית הסינית צפויה להציג מכשיר חדש לסדרת הנקסוס גם בשנת 2016.
את הדגם הראשון של החברה בסדרת הנקסוס הציגה וואווי בשנה שעברה. היה זה ה-Nexus 6P, מכשיר הפרימיום בסדרה שהגיע יחד עם דגם ה-Nexus 5X של LG. מאז הוצג דגם ה-6P של וואווי, דיברו השמועות והדיווחים השונים שנגעו לסדרת הנקסוס על שילובה של חברת HTC הטיוואנית בפיתוח כל הדגמים שיבואו בשלוש השנים הקרובות, כך שהחדשות אודות שילובה של וואווי בפעם השניה בסדרת הנקסוס נוגדות דיווחים אלו.
דבריה של הבכירה בוואווי הובאו כתשובה לשאלה אודות שילובו של דגם ה-Nexus 6P בשוק הדרום אפריקני, ולפיהם:
מכשיר הנקסוס הוא מוצר נישה [בדרום אפריקה]… חובבי טכנולוגיה אוהבים אותו אך ישנה קבוצה קטנה של אנשים שרוכשת אותו. לכן סלוסיטי [חנות בדרום אפריקה] הביאה רק 300 מכשירים למדינה. חברות הסלולר לא נוהגות למכור את מכשירי הנקסוס [בדרום אפריקה].
בתוך כך, המפיצים בשוק הפתוח אכן מביאים את המכשיר [Nexus 6P] וכך הוא זמין בסלוסיטי והדבר ייעשה באופן דומה גם השנה. דרך אגב, אנחנו עושים מכשיר נקסוס גם השנה.
באם הציטוט ששולב בראיון אכן אמיתי ומעיד על כוונותיה של וואווי לייצור מכשיר נוסף בסדרת הנקסוס, עולה השאלה האם תסתפק החברה בייצור הדגם הבסיסי של המכשיר, או שמא נזכה לראות דגם פרימיום נוסף שיהפוך למחליפו הישיר של הנקסוס 6P. לוואווי כבר יש נסיון בייצור מכשירים על פי דרישותיה של גוגל והאחרונה לימדה אותנו בעבר כי עבודה עם יצרנית בודדת בפיתוח מכשירים לסדרת הנקסוס שנה אחר שנה בהחלט אפשרית (ע”ע LG), כך שלא יהיה זה מרחיק לכת לראות את דגם ה-Nexus P החדש מגיע מבית וואווי גם כן.
מה דעתכם? האם וואווי תייצר מכשיר נוסף לסדרת הנקסוס?