האם הגיע סוף סוף זמן הישועה של יצרנית הסמארטפונים הטיוואנית? לפי דיווח חדש ומפתיע שמקורו בסין, נראה שגוגל חתמה על הסכם חסר תקדים מול החברה, במסגרתו תהא HTC אחראית על פיתוחם של כל הסמארטפונים בסדרת מכשירי הנקסוס הפופולארית של גוגל, וזאת למשך שלוש שנים. משמעות הדבר היא שבנוסף לשני מכשירי הנקסוס שיושקו ככל הנראה בסוף השנה הנוכחית, תעבוד HTC בשיתוף פעולה עם גוגל עד סופה של 2018.

ההסכם עליו מדבר הדיווח באתר MyDrivers לא מציין כללים והגבלות כלשהן על המוצרים עצמם, אולם יש לשער שגוגל תעבוד בצמוד ל-HTC לאורך תהליכי הפיתוח, כמו שהיה עד עכשיו עם כל יצרנית אחרת שנבחרה לייצר את המכשיר שנושא את דגלה של מערכת ההפעלה אנדרואיד. עם זאת, חשוב לציין שההסכם מדבר על סמארטפונים בלבד, כלומר, ייתכן מצב שבמהלך שלוש השנים הקרובות תחבור גוגל ליצרנית אחרת שתפתח בעבורה מחשבי לוח ממותגי נקסוס.
לפי שמועות ותיקות יותר, בסוף השנה הנוכחית צפויה גוגל להציג שני מכשירי נקסוס חדשים, שניהם מתוצרת HTC. אם הדבר אכן יקרה, תהיה זו הפעם הראשונה מאז 2010 שהחברה תיקח חלק בסדרת מוצרי הדגל של גוגל. כמו כן, כמעט ומיותר לציין את התועלת שתוכל HTC להפיק משלוש שנים רצופות של עבודה משותפת עם גוגל, כאשר מהצד האחד היא נושאת בחלק קטן מאד מעלויות הייצור, ומן הצד השני נהנית מפרסום רחב וכן מקהל גדול של משתמשים שיתנסה במוצריה.
אמינותו של הדיווח לא ברורה, אולם ייתכן שבעקבות הגילוי נוכל לשמוע פרטים רחבים יותר בקרוב. מה דעתכם, האם המעורבות בתכנית הנקסוס תעשה ל-HTC את מה שהיא עשתה ל-LG הדרום קוריאנית?