מכירות מכשירי האייפון ב-2016 יהיו נמוכות מסך-כל המכירות של האייפונים במהלך 2014, כאשר אפל תהיה יצרנית הסמארטפונים היחידה מבין חמשת הגדולות בעולם שתראה ירידה במשלוחי המכשירים משנה לשנה, כך מוסר אנליסט המובייל הבכיר מינג-צ’י קאו בהערכותיו החדשות.
הצצה לאחור
על פי אלו, שמובאות דרך אתר 9to5mac, בתרחיש הגרוע ביותר עבור אפל לשנה הקלנדרית הנוכחית, תמכור החברה כ-190 מיליון מכשירי אייפון – נתון הנמוך ב-32 מיליון מכשירים ו-18.1% בהשוואה למכירות מרקיעות השחקים שהובילה החברה בשנה שעברה.
למעשה, מדובר בנתון הנמוך אף מסך מכירות האייפונים במהלך 2014, אז מכרה היצרנית 193 מיליון מכשירי אייפון. נוסף על כך, מתאר קאו את התרחיש הטוב ביותר שיכול להתרחש במהלך השנה ומוסר כי במקרה זה תמכור אפל 205 מיליון אייפונים בלבד, נתון הנמוך ב-11.6% בהשוואה לשנה שעברה.
מכירות האייפון המדשדשות יהפכו את אפל כיצרנית הסמארטפונים היחידה מבין חמשת המובילות בשוק הסמארטפונים, שמשלוחי מכשיריה משנה-לשנה יראו ירידה כלשהי.
לא מחדשת
מכירות האייפונים של אפל רק עלו ועלו משנה לשנה, מאז הושק האייפון הראשון ב-2007 – אז מה יגרום לירידה כה חדה ומשמעותית במשלוחים? לטענת קאו אחת מן הסיבות המרכזיות שיובילו לכך הינה שעבור ה-iPhone 7, שצפוי לראות את אורו הרשמי מאוחר יותר השנה, לא תספק אפל “נקודות מכירה אטרקטיביות“, שכן מכשירי האייפון דורשים שינוי משמעותי בעיצוב על מנת להיראות כאטרקטיביים בפני לקוחות.
בניגוד מוחלט לדברים אלו, עבור 2017, לאור מעבר מכשירי האייפון של אפל, על פי הערכות, לשימוש מלא בזכוכית, שילובו של מכשיר אייפון חדש בגודל 5.8 אינץ’ (iPhone Pro) וכן התקדמות היצרנית לשימוש בפאנל תצוגה מסוג OLED – מעריך קאו כי תהיה זו שנה חזקה במיוחד עבור החברה מקופרטינו.
דיווח נוסף בנושא, הפעם דווקא מבית Fortune, מחזק את דברי קאו ומציין כי אפל אף עשויה לדלג באופן מוחלט על iPhone 7S ולהשיק ישירות את סדרת ה-iPhone 8, שתביא עימה שיפורים, שידרוגים ושינויים משמעותיים מאוד למכשירי החברה.
אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון הראשון של שנת 2016 מחר (ג’) בלילה.