יצרנית הסמארטפונים החמישית בגודלה בעולם, שיאומי (Xiaomi), מכרה 14.8 מיליון סמארטפונים במהלך הרבעון הראשון ל-2016, שהסתיים ב-31 במרץ, כך עולה מתוך הערכותיו של אנליסט חברת IHS ובכיר החברה בסין, קווין וואנג.
לשם השוואה, מדובר בנתון הנמוך בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז מכרה היצרנית 14.98 מיליון סמארטפונים. אף שאין זה הבדל משמעותי במיוחד, מדובר בירידה במכירות משנה-לשנה, נתון שעשוי להעיד על מגמה כללית שייתכן ותאפיין את היצרנית הסינית במהלך 2016 כולה.
הצצה לאחור
עם זאת, יש לקחת בחשבון כי סמארטפון הדגל של החברה, Xiaomi Mi 5, הוכרז לפני כחודשיים ונכון לרגעים אלו טרם הפך זמין לרכישה באופן גלובלי, אלא נמכר בשווקים מצומצמים בלבד. בהתאם לכך, עם התגברות קצב הפצתו הבינלאומית, עשויים נתוני היצרנית לרבעונים הבאים לגדול באופן משמעותי.
מכשירי שוק הביניים המרשימים עליהם הכריזה שיאומי לאחרונה, Redmi 3 ו-Redmi 3 Pro, וכן מכשירי ה-Mi Note 2 ו-Xiaomi Max עליהם תכריז בהמשך השנה, עשויים גם הם להוות גורם מזרז לגידול במכירות הסמארטפונים של החברה, דבר שנדע רק עם חלוף הזמן.
הערכות אלו מגיעות לאחר ששיאומי פיספסה את יעד מכירות הסמארטפונים אותו הציב מנכ”ל החברה בכבודו ובעצמו, שעמד על בין 80 ל-100 מיליון סמארטפונים, מתוכם מכרה היצרנית בסופו של דבר כ-70.8 מיליון יחידות ב-2015 כולה.