עניין של טיימינג: סמסונג צופה רבעון חזק מאוד בליווי הצלחת ה-Galaxy S7

Samsung Galaxy S7 (צילום: גאדג'טי) Samsung Galaxy S7 (צילום: גאדג’טי)

חברת סמסונג פרסמה ביום שישי האחרון תחזית לקראת פרסום הדו”ח לרבעון הראשון של 2016 והיא הפתיעה לטובה. על פי הנתונים שבידי החברה הרווח התפעולי צפוי להגיע ברבעון הראשון ל-6.6 טריליון וון (5.72 מיליארד דולר) ולהכנסות ל-49 טריליון וון (42.5 מיליארד דולר).

אם הדו”ח הסופי יאשר את הנתונים הללו, אז יהיה מדובר ברבעון שלישי ברציפות בו סמסונג מצליחה להגדיל את הרווח התפעולי ובעלייה של 10% ברווח התפעולי בהשוואה לנתוני השנה הקודמת. גם האנליסטים לא צפו הצלחה כזו, אלו חזו רווח תפעולי של 5.5 טריליון וון בלבד (“טעות” של 879 מיליון דולר).

חלק מהתודות ניתן להפנות לדגם ה-Galaxy S7. עם מכשיר שמשלב חומרה חזקה, יכולות חדשות (בניגוד לביקורת על דגם ה-S6) ועיצוב משכנע הצליחה סמסונג למכור 10 מיליון יחידות רק ב-20 הימים הראשונים של חודש מרץ.

גם התזמון של השקת ה-S7 הסתדר לסמסונג מצוין ותרם להצלחה. רגע לפני השקת הדגם החדש וה”מוזל” של האייפון SE ולפני ההשקת הדגמים החדשים של Xiaomi ו-Huawei. סמסונג לא מייצרת סמארטפונים בלבד כך שגידול בהכנסות וברווח הגיעו גם משיקום והתייעלות של סגמנטים אחרים בהם פועלת החברה.

השוואת מפרטים