יצרנית הסמארטפונים הסינית, שיאומי (Xiaomi) אמנם פספסה את יעד המכירות השאפתני אותו הציבה ל-2015, כאשר מכרה כ-70 מיליון סמארטפונים, בניגוד ל-80 עד 100 מיליון יחידות שהציבו יעדי מנכ”ל החברה. כעת, על פי נתוני חברת המחקר Strategy Analytics, נראה ששיאומי נותרת חזקה בעיקר בארץ מולדתה ושם נמכרים מרבית מכשיריה.
בהערכותיה שנחשפו זה עתה, מוסרת חברת המחקר כי משלוחי הסמארטפונים של שיאומי בסין במהלך השנה החולפת מסתכמים ב-67.5 מיליון יחידות, המהווים לכ-96% מסך כל מכירות החברה ברחבי העולם.
למרות העובדה שמדובר בנתון מרשים למדי, הוא בהחלט מדגיש עד כמה חדירתה של שיאומי למערב נותרה מצומצמת בשנה החולפת. התמונה עשויה התמונה להשתנות במהלך 2016 במידה ותרחיב החברה את ההפצה הבינלאומית של מכשיריה, בדגש על ארה”ב ומדינות אירופה השונות, כאשר על-פי דיווח חדש ייתכן כי הפצת הסמארטפונים בארה”ב תחל בקרוב.

עוד בנתוני Strategy Analytics נמצא את וואווי (Huawei) במקום השני, עם 62.2 מיליון סמארטפונים שנשלחו ממפעלי החברה ישירות לחנויות בסין במהלך השנה שעברה. אם נגזור את נתון זה מסך מכירות הסמארטפונים של החברה ב-2015, שעומדות על כ-106 מיליון יחידות, ניתן יהיה להבחין בכך שיותר מ-62% ממכשירי החברה נמכרו בסין.
את המקום השלישי ברשימת יצרניות הסמארטפונים שהובילו את מכירות השוק בסין במהלך 2015, תופסת לא אחרת מאשר אפל, שם זוכה הענקית האמריקאית לנתח שוק של 11.3%, המתורגמים לכמות משלוחים שעומדת על 49.5 מיליון יחידות.

המקום הרביעי והחמישי ברשימה שמור ל-Vivo ו-OPPO, בהתאמה, ששלחו ממפעליהן 36.7 ו-33.2 מיליון סמארטפונים במהלך שנה זו. נעדרת מן הטבלה היא יצרנית הסמארטפונים הגדולה ביותר בעולם, סמסונג, שנתוני המכירות שלה לסין לא נחשפו ע”י חברת המחקר.