מדד הנאסדק עלה מתחילת השנה בשיעור מתון של 6.5% אבל עבור חברות הטכנולוגיה שנכנסו השנה לראשונה, היתה זו שנה קשה הרבה יותר. הנתונים מראים תוצאות שלא נראו מאז המשבר של 2009.
28 חברות טכנולוגיה הונפקו השנה בבורסות וול סטריט, כמות די מדאיגה לעומת 62 חברות בשנה הקודמת ו-48 חברות חדשות ב-2013. מרבית ‘חדי הקרן’ ששקלו הנפקה נשארו מחוץ לבורסה עקב מימון אגרסיבי של קרנות הון הסיכון הפרטיות.
הביצועים של אלו שכן הנפיקו לא היו מרשימים כלל. חצי מהן נסחרות כיום מתחת למחיר ההנפקה הראשוני. בראש המפסידות עומדת etsy, אתר מסחר שמתמקד באמנים יוצרים. המניה שלה ירדה 41% ממחיר ההנפקה ו-70% מהממחיר ששילם הקונה הפרטי הראשון בתחילת המסחר בה.
יש גם חברות כמו Square ו-Match שנסחרות כעת מעל למחיר ההנפקה אך הונפקו מלכתחילה תחת הערכת שווי נמוכה יותר מאשר סבב הגיוס האחרון שלהן. מבין הבולטות שהצליחו להתעלות על מעל עצמן: GoDaddy, שזינקה 70% ממחיר ההנפקה. פיטביט טיפסה 42%.

חצי מחברות ההייטק נרשמו למסחר בבורסת הנאסד”ק (בינהן: etsy ו-Match) והחצי השני בבורסת ניו יורק (דוגמת פיטביט, סקוור ו-box). חברת First Data גייסה את הסכום הגדול ביותר – 2.8 מיליארד דולר. סך הכל גייסו חברות ההי-טק בבורסה 9.4 מיליארד דולר.
שנה חלשה גם בהנפקות כלליות
אם חצי מההנפקות הטכנולוגיות הצליחו להראות תשואה חיובית כלשהי מאז ההנפקה בשנה זו, אז מצב הטכנולוגיה נחשב טוב. לכלל ההנפקות בבורסה היתה שנה חלשה עוד יותר. מנתונים של חברת הייעוץ Dealogic, עולה ש-7 מתוך 10 ההנפקות הגדולות ביותר (3 מהן בטכנולוגיה, 2 מהן חיוביות) נסחרות כעת במחיר נמוך יותר ממחיר ההנפקה הראשוני.
סביר להניח שמספר חברות הטכנולוגיה המונפקות ירד מאוד השנה כי קרנות הון פרטיות ממשיכות להזרים כסף רב ל’חדי הקרן’ (גם אם לעיתים בהערכות שווי נמוכות יותר מהקודמות). כל עוד התזרים משם ממשיך לא תהיה להם סיבה לבקש את מימון הציבור. הערכות אומרות שמגמה זו תמשיך גם ב-2016.