חברת HP נטשה את שוק הסלולר לפני בערך שלוש שנים אחרי כשלונה של WebOS, מערכת ההפעלה שעברה לידיה עם רכישת פאלם (Palm) וחזרה לחיים לפני שבוע בתחום הטלוויזיות החכמות. אחרי תקופת הצינון חוזרת HP לשוק הסלולר בענק, או יותר נכון עם שני פאבלטים ענקיים: HP Slate 6 VoiceTab ו-HP Slate 7 VoiceTab, בגודל 6 אינץ’ ו-7 אינץ’ בהתאמה.
נכון שמדובר במכשירים גדולים שקשה להחשיב אותם כסמארטפונים או טאבלטים, אבל HP מתכוונת לפלוש באמצעותם לשוק ההודי ולשווקים מתפתחים אחרים שם הלקוחות לא ימהרו לרכוש גם סמארטפון וגם טאבלט – כך סיפרו בחברה לאתר Re/code, בהיעדר הודעה רשמית לעיתונות.
Slate 6 VoiceTab יהיה בעל מסך ברזולוציה של 1280X720 בעוד Slate 7 VoiceTab יגיע עם רזולוציה של 1280X800. פרט לשוני בגודל המסך וברזולוציית התצוגה, מפרטם של שני המכשירים זהה וכולל מעבד מרובע-ליבה (לא ידוע מאיזו יצרנית), נפח אחסון מובנה 16GB, חריץ הרחבה MicroSD, מצלמה אחורית 5 מגה-פיקסל, מצלמה קדמית 2 מגה-פיקסל, רמקולים סטראופוניים ועוד. שני המכשירים יריצו את מערכת ההפעלה אנדרואיד Jelly Bean 4.2 עם ממשק משתמש ייחודי של HP.
![]()
מכשירי ה-VoiceTab יהיו זמינים לרכישה החל מחודש פברואר בהודו, מה שיחד עם המפרט החלש יחסית, גורם לנו להאמין שתג המחיר יהיה נמוך. העיצוב נראה די מרשים ואנחנו מקווים לשמוע בקרוב מ-HP עצמה על כתכניותיה בעבור השוק הבינלאומי.