סמסונג ואפל קבעו מועד לשיחות פיוס – הקץ למאבק המשפטי?

Apple-Siri-Patent-vs-Samsungקרב הפטנטים המתוקשר של אפל וסמסונג מקבל הזדמנות נוספת להגיע אל סופו: לאחר עשרות דיונים והאשמות הדדיות בבתי המשפט בכל העולם, ייפגשו בקרוב שתי הענקיות במטרה לשים קץ למלחמת הפטנטים, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. פגישה זו תהיה הראשונה מאז קבע בית המשפט כי על סמסונג לשלם לאפל פיצויים בגובה 1.049 מיליארד דולר.

על פי הדיווח של רויטרס, הפגישה עתידה להתקיים ב-19 בפברואר, שבועיים בלבד לפני פתיחתו של סבב הדיונים השלישי בבית המשפט בקליפורניה. אל שני המנכ”לים של החברות, או-היון קוון (Oh-Hyun Kwon) מצידה של סמסונג וטים קוק מצידה של אפל, יתלוו יועצים פנימיים שיסייעו להם בהבנת המשמעויות המשפטיות ועל השלכותיהן העתידיות של ההחלטות אשר יתקבלו.

ראוי לציין כי שני המנכ”לים כבר נפגשו בעבר, אך לא הצליחו להגיע להסכמה והעבירו את השרביט לידו של חבר המושבעים בארה”ב, שלאחר ימים ספורים בלבד האשים את סמסונג בהפרת פטנטים. השופטת המחוזית לוסי קו אישרה את קביעת חבר המושבעים וחייבה את סמסונג לשלם פיצויים בגובה 1.049 מיליארד דולר לטובתה של החברה מקופרטינו. מאוחר יותר, הופחת העונש בכמעט 50 אחוזים.

סוף טוב. אפל ו-HTC
סוף טוב. אפל ו-HTC

מלחמת הפטנטים בין אפל וסמסונג מתנהלת מזה מספר שנים, כאשר שתי החברות תובעות זו את זו בבתי משפט ברחבי העולם כולו. טענתה העיקרית של אפל היא שסמסונג העתיקה “את המראה והתחושה” של מכשיריה הניידים והשתמשה ללא רשות בקניינה הרוחני. בין האשמותיה של אפל, ישנן גם טענות כלליות יותר נגד הפרות שמתבצעות לכאורה באמצעות מערכת ההפעלה אנדרואיד. סמסונג מצידה, טוענת שאפל מפרה פטנטים בתחום קישוריות הסלולר.

סבב הדיונים הבא צפוי להיפתח בחודש מרץ, אך אם יגיעו המנכ”לים להסכם פשרה – ייתכן והוא יבוטל. כדוגמה ניתן להזכיר את הסכם הפטנטים שחתמה אפל עם HTC, כך הסתיימה סאגה משפטית כואבת לשני הצדדים.

השוואת מפרטים