אתמול נערכה בעיר דאלאס שבטקסס וועידת הגיימרים השנתית QuakeCon. בנאום המרכזי שלה הראתה לראשונה חברת המשחקים id Software את המשחק הראשון מהסדרה החדשה שלה, Rage, רץ על… אייפון!
החברה, שנוסדה ב-1991 וברזומה שלה מופיעות הסדרות האגדיות Doom ו-Quake, הכריזה על הסדרה החדשה כבר במאי 2007 (לפני למעלה מ-3 שנים), ומאז היא הספיקה לעבור כבר שתי חברות הפצה (EA ו-Bethesda) וכמה הדגמות מרשימות (שזכו בשורה של פרסים) בתערוכות שונות. אבל אתמול הדגים המתכנת ג’ון קַרְמַאק, ממייסדי החברה, את גרסת המשחק לסמארטפון של אפל. המשחק, המתפאר במנוע גרפי מהפכני, לא יוצא לאייפון בגרסא מופשטת או מוגבלת, אלא זכה לגרסא מלאה שתוכנתה במיוחד עבור המכשיר עליו אמר קרמאק לפני כשנתיים כי הוא “חזק יותר מנינטנדו DS ו-PSP של סוני גם יחד”.
בסרטון שלפנינו ניתן לראות כיצד רץ המשחק על iPhone 4 החדש במלוא הדרו ובקצב עוצר-נשימה של 60fps. אך קרמאק הבטיח כי הביצועים לא נופלים בהרבה גם בדורות הקודמים של האייפון. מדובר במהפיכה בעולם המשחקים הסלולריים, שכן עד היום ראינו רק משחקים ייעודיים פשוטים-יחסית רצים על ידידיו הטובים של האדם המודרני. גרסת האייפון של המשחק החדשני תהיה זמינה לקראת סוף השנה מחנות האפליקציות של אפל במחיר “לא יקר”, כאשר עם יציאת המשחק למחשבים וקונסולות ב-2011 יזכה התפוח לגרסא שנייה שלו. לאנדרואיד הוא לא צפוי להגיע בקרוב, אך קרמאק הבטיח כי בעוד כ-6 חודשים תבדוק החברה את כדאיות הפיתוח גם למערכת ההפעלה הניידת של גוגל.