בלאקברי חותכת בבשר החי: מפטרת 40% מעובדי החברה

BlackBerry

יצרנית הסמארטפונים הקנדית בלאקברי (סימול: BBRY) ספגה ביום שישי האחרון ירידה חדה במחיר המניה לאחר שפירסמה נתונים מקדימים הנוגעים לתוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי לשנת 2013. מניית החברה סיימה את יום המסחר האחרון של השבוע בירידה של כ-17% והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-4.6 מיליארד דולר.

מפסידה ומפטרת

עם פרסום הנתונים המקדימים לדוחותיה הכספיים הודיעה בלאקברי על פיטורם של כ-4,500 עובדים, המהווים כ-40% מכלל כח העבודה של החברה. בנוסף, הודיעה החברה על ביצוע מחיקה של בין 930$ ל-960$ מיליון ברבעון המיוחסת בעיקר למכשירי ה-Blackberry Z10 אותם לא הצליחה למכור, עפ”י הגדרתה, כתוצאה מתחרות עזה בשוק. בלאקברי אינה היחידה שנאלצת לבצע מחיקות בגין אי מכירת מכשירים. לפניה, הייתה זו מיקרוסופט אשר מחקה סכום של כ-900 מיליון דולר בגין טאבלט ה-Surface RT.

ברבעון השלישי של השנה מציגה החברה הכנסות הצפויות לעמוד על כ-1.6 מיליארד דולר והפסד תפעולי שינוע בין 950$ מיליון ועד 995$ מיליון, אשר רוב רובו מיוחס למחיקה בגין מכשירי ה-Z10. בחברה מעריכים כי ברבעון השלישי של השנה נמכרו כ-3.7 מיליון מכשירים, ירידה של כ-45% במכירות בהשוואה לנתוני הרבעון הקודם שהסתיים ב-30 ביוני, אז מכרה החברה 6.8 מיליון מכשירים.

פחות עובדים, פחות מכשירים

Z30_Front-smallבחודש שעבר הודיעה החברה כי תחל לבחון אפשרויות חדשות בנוגע לעתידה ואף שמה עצמה על המדף בתקווה כי תגיע רוכשת פוטנציאלית שתצליח להזניק חזרה מעלה את החברה שפעם הייתה מעוז החדשנות בכל הנוגע לניהול חיינו באמצעות מכשירי טלפון חכמים.

עד שתצליח למצוא קונה ראוי, מצמצמת החברה לא רק את כח האדם אלא גם את תכניותיה לעתיד הנוגעות להצגת מכשירים חדשים ובמקום להציג שישה מכשירי טלפון חדשים, תציג החברה רק ארבעה – שניים מהם עבור השוק הגבוה והשניים האחרים עבור השוק הבינוני.

מכשיר הדגל הראשון של החברה בעל מערכת ההפעלה Blackberry OS 10, ה-Z10,יקבל הפחתה במחיר ויוצג מחדש כדגם עבור שוק הביניים. על אף הצמצומים, הכריזה בלאקברי ביום רביעי האחרון על מכשיר דגל חדש עם ה-Z30 בעל מסך 5 אינץ’, מעבד כפול-ליבה 1.7Ghz, מאיץ גרפי Adreno 320, זיכרון פנימי 2GB RAM, נפח אחסון מובנה 16GB ומצלמה אחורית 8 מגה-פיקסל.

(מקור – בלאקברי)

השוואת מפרטים