מכשיר מבוסס MeeGo (ה-N9) יוכרז בנובמבר?

מאז ההכרזה על ה-N8 ועד למועד קיומו של כנס Nokia World בחודש שעבר (בו נחשפו שלושה מכשירים חדשים: ה-E7, אחיו הקטן של ה-N8 לשוק העסקי, ועוד שני מכשירים לשוק הבינוני – C6-01 ו-C7), נפוצו ברשת לא מעט שמועות אודות מכשיר נוסף מבית נוקיה – N9. ה-N9, שיהיה ככל הנראה המכשיר הראשון שיריץ את מערכת ההפעלה המשולבת של נוקיה ואינטל – MeeGo – צפוי (שוב – על פי שמועות בלבד) להוות קפיצת מדרגה עבור נוקיה בתחום החומרה.

עד כה הסתפקה החברה במעבדי ARM חלשים בהשוואה לאלו הנפוצים כיום במכשירים חכמים, מעבדים בעלי מהירות שעון של ג’יגה-הרץ אחד. לטענה אודות המעבדים החלשים השיבה נוקיה בעבר כי “מערכת ההפעלה סימביאן בנויה בצורה חסכונית ביותר, ואת המשאבים הנדרשים להפעלתה יכול לספק גם מעבד סטנדרטי מתוצרת ARM”.

הערב כתב גורו הסלולר הרוסי אלדאר מורטאזין בפורום האתר שלו, Mobile Review, כי המכשיר החדש של נוקיה כבר היה בידיו, ושמבחינת החומרה הוא “קרוב למושלם”. מבחינת התוכנה המצב “לא כל כך טוב נכון לרגע זה, הם מקווים לשנות את המצב עם השקת המכשיר בשנת 2011″, טוען מורטאזין. ניתן לשער כי המכשיר שהחזיק בידיו גורו הסלולר לא הכיל בתוכו גרסה שקרובה בצורה כזו או אחרת לגרסה הסופית של מערכת ההפעלה, שכן זו עדיין נמצאת בשלבי פיתוח. הוא עצמו ציין באותו דיון בפורום כי מערכת ההפעלה צפויה לקבל בהשקה ממשק המבוסס על פלטפורמת Qt של נוקיה.

בחודש הבא, בין התאריכים 15 ו-17 בנובמבר, יתקיים בדבלין שבאירלנד כנס משותף של נוקיה ואינטל, בו תוצג לראווה מערכת ההפעלה החדשה, שהינה פרי פרוייקט איחוד מערכות ההפעלה של שתי החברות – Moblin של אינטל ו-Maemo של נוקיה – עליו הוכרז בפברואר השנה, אם כי הפיתוח החל בשלב מוקדם יותר.

האם צפויה נוקיה לנצל את הבמה הרחבה בחודש הבא ולהכריז על מכשיר מבוסס MeeGo ראשון? עקבו אחר הפרסומים באתר ואולי תגלו.

השוואת מפרטים