סלקום מציגה זינוק ברווח הנקי בדוחות הרבעון הראשון של 2026

שלט לוגו סלקום (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

⭐ נקודות עיקריות

  • סלקום סיימה את הרבעון הראשון של 2026 עם רווח נקי של 72 מיליון ש”ח.
  • תזרים המזומנים החופשי עלה ב-22% והגיע ל-115 מיליון ש”ח – הגבוה בחמש השנים האחרונות.
  • החוב הפיננסי נטו ירד לכ-1.018 מיליארד ש”ח, הרמה הנמוכה ביותר של החברה מזה כ-20 שנה.
  • מספר מנויי הסיבים עלה ל-357 אלף ומנויי הסלולר צמחו ל-3.679 מיליון.

חברת סלקום פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2026, עם גידול ברווח הנקי ובתזרים המזומנים החופשי לצד המשך צמיחה במצבת מנויי הסלולר והסיבים.

החברה סיימה את הרבעון עם רווח נקי של 72 מיליון ש”ח, עלייה של 20% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-1.013 מיליארד ש”ח, ירידה של כ-8.9% לעומת 1.112 מיליארד ש”ח ברבעון המקביל.

לפי החברה, הירידה נבעה בעיקר מהפחתת דמי קישור הגומלין בעקבות שינוי רגולטורי, לצד ירידה בהכנסות מציוד קצה ושירותי נדידה בעקבות מבצע “שאגת הארי”.

לדברי סלקום, מבצע “שאגת הארי” פגע ברווח החברה לפני מס בכ-10 מיליון ש”ח, בעיקר בשל ירידה בהכנסות משירותי נדידה, לצד השפעה על מכירות ציוד קצה ופעילות מוקדי השירות.

הרווח והתזרים ממשיכים להשתפר

הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-118 מיליון ש”ח, לעומת 110 מיליון ש”ח ברבעון המקביל – עלייה של כ-7.3%. במקביל, ה-Adjusted EBITDA הסתכם ב-345 מיליון ש”ח, ירידה קלה של כ-1.1% לעומת השנה שעברה.

תזרים המזומנים החופשי (FCF) עלה ב-22.3% והסתכם ב-115 מיליון ש”ח, לעומת 94 מיליון ש”ח ברבעון המקביל, כאשר בסלקום מציינים כי מדובר ברמת התזרים הגבוהה ביותר של החברה בחמש השנים האחרונות.

החוב הפיננסי נטו של החברה ירד לכ-1.018 מיליארד ש”ח, לעומת 1.625 מיליארד ש”ח ברבעון המקביל אשתקד – ירידה של כ-607 מיליון ש”ח. לפי החברה, הירידה נבעה משילוב של פירעון אג”ח, תזרים מזומנים חיובי ותמורה ממכירת החזקותיה ב-IBC.

סלקום ממשיכה לצמוח במנויי הסלולר והסיבים

מצבת מנויי הסלולר של סלקום עמדה בסוף הרבעון על 3.679 מיליון מנויים, עלייה של כ-2.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הכנסות השירותים במגזר הסלולר, בנטרול דמי קישור גומלין, עלו ל-411 מיליון ש”ח לעומת 409 מיליון ש”ח ברבעון המקביל.

עם זאת, ה-ARPU הסלולרי בנטרול קש”ג ירד מ-37.8 ש”ח ל-37.2 ש”ח, בעיקר בעקבות הפגיעה בהכנסות מנדידה.

במגזר הנייח, מספר מנויי האינטרנט עלה ל-389 אלף, בעוד שמספר מנויי הסיבים הגיע ל-357 אלף – כ-92% מכלל מנויי תשתית האינטרנט של החברה.

הכנסות המגזר הנייח הסתכמו ב-332 מיליון ש”ח, ירידה קלה לעומת 338 מיליון ש”ח ברבעון המקביל, בעיקר בשל ירידה בפעילות הבינלאומית ובדמי קישור גומלין של מפעילים פנים-ארציים.

מצבת מנויי הטלוויזיה נותרה יציבה על 275 אלף, ללא שינוי בהשוואה לשני הרבעונים הקודמים. להלן גרף השוואה מול המתחרה פרטנר:

ציוד קצה, AI ושירותים דיגיטליים

ההכנסות מציוד קצה במגזר הנייד ירדו ב-17.3% ל-254 מיליון ש”ח, בין היתר בשל השפעת המלחמה וחוסרים במלאי. למרות זאת, הרווח הגולמי מציוד קצה דווקא עלה ל-60 מיליון ש”ח, לעומת 53 מיליון ש”ח ברבעון המקביל.

החברה ציינה כי היא ממשיכה להשקיע בדיגיטציה ובשילוב סוכני AI לשיפור השירות וחיסכון בעלויות תפעוליות. בנוסף, סלקום מציינת את המשך ההשקעה ברשת דור 5, הרחבת פעילות הסיבים וצמיחה במגזר העסקי בתחומי הסייבר, האינטגרציה ושירותי הענן.

מנכ”ל החברה, אלי אדדי, מסר כי “סלקום פותחת את שנת 2026 עם רבעון חזק, המשקף עלייה ברווח הנקי וזינוק בתזרים המזומנים החופשי“.

לדבריו, החברה הצליחה להקטין את החוב הפיננסי לרמה הנמוכה ביותר שלה מזה שני עשורים, תוך המשך השקעה בשירותים דיגיטליים וביכולות AI.

השוואת מפרטים