
אם יש נושא אחד שניתן להתרשם כאילו התקיים כאן מאז ומתמיד – הרי זהו ה-PSP2. שמועות על הדור השני של הקונסולה הניידת מבית סוני מסתובבות בשטח עוד מהתקופה בה לא היינו כאן כדי לדווח עליהן, ועתה מתחיל סוף-סוף להיווצר הרושם ש-2011 תהיה השנה שתשים קץ לשמועות ותביא איתה את הדבר האמיתי.
לפני כשבוע חשף אתר מפתחי המשחקים Develop כי מקורות בתעשיה לוחשים בחודשיים האחרונים שסוני הפיצה בין מפתחי המשחקים הגדולים את ערכת הפיתוח לקונסולת ה-PSP2, כדי לאפשר להם להספיק ליצור היצע משחקים רציני שיצא יחד עם המכשיר. לפי אותם מקורות, מספר קטן של מכשירי אבטיפוס מסתובב בין החברות הגדולות לפיתוח משחקים, וסוני עובדת בקדחתנות על שכנוע התעשייה ביתרונותיו של הפלייסטיישן הנייד על פני המתחרה לבית נינטנדו. תלת-ממד אמנם לא נתמך בקונסולה הניידת הבאה של סוני, לפחות על פי מה שידוע עד כה, אך לעומת ה-3DS של נינטנדו היא צפויה להגיע עם מפרט חזק יותר הכולל מעבד בעל 4 ליבות, מסך מגע ועוד.
לפני כשבועיים אמר בכיר ב-Netherrealm Studios למגזין IndustryGamer כי החברה, העומדת בין היתר מאחורי סדרת המשחקים Mortal Kombat, כבר קיבלה לידיה את המכשיר, או לפחות את ערכת הפיתוח, והיא בדקה אותו והצליחה להריץ משחקים בקצב של 60 פריימים לשניה.
תאריך היציאה המתוכנן של ה-PlayStation Portable 2 הוא 2011, ויש להניח כי הכוונה היא לחשוף אותו בתערוכת המשחקים השנתית E3 הנערכת ביוני. בשנה האחרונה נפוצו שמועות על כך שהמכשיר לא יתמוך במדיה פיזית, ויצריך הורדה של כל משחק מהרשת (בדומה למתחרה של נינטנדו), אך מנכ”ל פלייסטיישן קאזואו היראי הרגיע הקיץ את הרוחות כאשר הבהיר כי אין בכוונתה של סוני לוותר על מדיה פיזית “בעשור הקרוב”.