⭐ נקודות עיקריות
- שר ה-IT ההודי מכריז על כניסת מותגי סמארטפונים מקומיים לשוק בתוך 12-18 חודשים.
- ההודעה נמסרה בפורום הכלכלי העולמי (WEF) 2026 על רקע בשלות מערך הייצור במדינה.
- הממשל ההודי מדווח על השלמת ההכנות מול יצרניות הרכיבים לצורך המהלך.
שר הטכנולוגיה וה-IT של הודו, אשוויני ויישנאו (Ashwini Vaishnaw), הצהיר במהלך הפורום הכלכלי העולמי (WEF) לשנת 2026 כי המדינה נערכת להשיק מותגי סמארטפונים עצמאיים בקנה מידה גלובלי.
לדברי השר, המהלך צפוי לצאת לפועל בטווח הזמן הקרוב, כאשר הצפי עומד על בין 12 ל-18 חודשים מהיום.
בזמן שסין נחשבת כיום למובילה בתחום הייצור ומותגי הסלולר, הודו הופכת בשנים האחרונות למדינה מרכזית בתחום הייצור והטכנולוגיה, כאשר ההצהרה מסמנת שלב חדש באבולוציה הטכנולוגית של הודו, שמנסה לעבור ממעמד של מרכז הרכבה וייצור עבור חברות זרות למעמד של מובילת מותגים עצמאיים בתחום המובייל.
בשלות לייצור מקומי
ויישנאו הדגיש כי התשתית הטכנולוגית בהודו הגיעה לבשלות מספקת המאפשרת את המהלך. לדבריו, הממשלה “עשתה את שיעורי הבית” הנדרשים, וקיים כיום אקו-סיסטם אלקטרוניקה משמעותי במדינה המאפשר מעבר לייצור מותגים מקומיים מלאים.
במסגרת הכנס, קיים השר פגישות עם יצרניות רכיבים מרכזיות התומכות בשרשרת האספקה של עולם הסלולר.
הדיווחים מצביעים על התקדמות משביעת רצון במגעים אלו, אשר מבטיחים כי אלפי הרכיבים הנדרשים לייצור סמארטפון יהיו זמינים עבור המותגים ההודיים החדשים שיוקמו.

לוחות זמנים ויעדים
על פי ההערכות שנמסרו, השוק צפוי לראות את המותגים החדשים בעוד כשנה, כאשר היעד המקסימלי להשקה עומד על שנה וחצי.
המטרה המוצהרת היא לא רק לספק מענה לשוק המקומי הענק, אלא לייצר מותגים בעלי יכולת תחרות גלובלית.
המהלך נשען על בסיס רחב של יצרניות רכיבים וספקים שכבר פועלים בהודו, מה שמאפשר למדינה לצמצם את התלות בשרשראות אספקה חיצוניות ולהגדיל את הערך המוסף בתוך גבולותיה.