אפל עובדת על הוספת תמיכה בהצפנת E2EE להודעות RCS

תמונה באמצעות Gemini

⭐ נקודות עיקריות

  • אפל עובדת על הוספת הצפנה מקצה-לקצה (E2EE) להודעות RCS בגרסת הבטא של iOS 26.3.
  • העדכון מתבסס על תקן Universal Profile 3.0 וזוהה כרגע בקוד עבור מפעילות סלולר בצרפת.
  • השדרוג צפוי לכלול פיצ’רים מתקדמים כמו עריכת הודעות, ביטול שליחה ותגובות אימוג’י משופרות.
  • התכונה נמצאת עדיין בפיתוח ועשויה להגיע לקהל הרחב עם שחרור הגרסה הסופית או בהמשך.

אפל (Apple) עובדת על הוספת תמיכה בהצפנה מקצה-לקצה (E2EE) להודעות RCS (ר”ת Rich Communication Services), כך עולה מקוד גרסת הבטא iOS 26.3 Beta 2, במהלך שצפוי לשפר את פרטיות המשתמשים בתקשורת בין אייפונים למכשירי אנדרואיד.

תמיכה בהצפנת E2EE להודעות RCS ב-iOS 26.3

חברת אפל הוסיפה תמיכה בהודעות RCS בגרסת iOS 18 לאחר לחץ של האיחוד האירופאי, אך בניגוד להודעות iMessage שנשלחו בין מכשירי אייפון, הודעות בין מכשירי אפל ואנדרואיד שהשתמשו בתקן ה-RCS לא כללו הצפנת E2EE, מצב שהותיר את ההודעות חשופות יותר באופן תיאורטי בעת המעבר בשרתי המפעילות.

כעת נראה כי אפל עובדת על הוספת תמיכה בתקן RCS Universal Profile 3.0 של ארגון ה-GSMA, תקן הכולל דרישה להצפנת הודעות כברירת מחדל.

בדיקה של קוד המערכת ה-iOS גילה הגדרות מפעיל (Carrier Bundles) חדשות הכוללות התייחסות מפורשת להצפנה.

בבדיקה שנערכה נמצא כי הקוד הנוגע להצפנה מופיע כרגע רק עבור ארבע המפעילות הגדולות בצרפת: Bouygues, Orange, SFR ו-Free.

תכונות חדשות וחוויית שימוש

מעבר לנושא האבטחה, אימוץ פרופיל Universal Profile 3.0 צפוי להביא עמו שורה של שיפורים שיקרבו את חוויית ה-RCS לזו של iMessage.

בין התכונות הצפויות ניתן למצוא תמיכה מלאה וטובה יותר ב”Tapbacks” (תגובות אימוג’י להודעות), אפשרות למענה ישיר להודעה ספציפית (In-line replies) ויכולות מתקדמות נוספות.

אחת התוספות המבוקשות ביותר היא היכולת לערוך הודעות לאחר שליחתן ולבטל שליחת הודעות (Unsend), אפשרויות שכיום זמינות למשתמשי אייפון רק בשיחות iMessage פנימיות.

זמינות

בשלב הנוכחי, התמיכה בהצפנת E2EE בהודעות RCS נמצאת בשלבי בטא מוקדמים. בעוד שאפל לא הכריזה רשמית על תמיכה בפיצ’ר, ההערכות הן כי הפיצ’ר צפוי להגיע בגרסה הסופית של iOS 26.3 או באחד העדכונים העוקבים.

השוואת מפרטים