סלקום פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2025, בהם הציגה רווח נקי של 60 מיליון ש”ח, עלייה חדה של 757% בהשוואה לרווח של 7 מיליון ש”ח ברבעון המקביל אשתקד. החברה מדווחת על צמיחה במגזר הנייד והמשך התרחבות במגזר הסיבים האופטיים, לצד ירידה בחוב הפיננסי נטו.
גם בנטרול השפעת הפרשה חד פעמית בגין מענקים במסגרת הסכם קיבוצי ברבעון המקביל אשתקד, מציגה סלקום גידול מרשים של 76.5% ברווח הנקי, המעיד על שיפור משמעותי בתוצאותיה התפעוליות.
סך הכנסות הקבוצה ברבעון הסתכמו בכ-1.112 מיליארד ש”ח, ירידה של 1.9% לעומת הרבעון המקביל. עם זאת, בנטרול דמי קישור גומלין (שירדו בעקבות שינוי רגולטורי), ההכנסות הסתכמו בכ-1.065 מיליון ש”ח, נתון המשקף גידול של 2.2% לעומת התקופה המקבילה.
ה-EBITDA המתואם הסתכם ברבעון ל-349 מיליון ש”ח, צמיחה של 15.6% בהשוואה לרבעון המקביל של שנת 2024. הגידול נבע בעיקר מעלייה בהכנסות ושיפור ברווח הגולמי וברווח התפעולי.
מגזר הסלולר
במגזר הנייד נרשמה עלייה בהכנסות משירותים (בנטרול דמי קישור גומלין), אשר הסתכמו ב-410 מיליון ש”ח, גידול של 7.6% לעומת הרבעון המקביל. לפי החברה, העליה נובעת בעיקר הודות לגידול בהכנסות מחבילות סלולריות ומשירותי נדידה, בין היתר בשל התמתנות השפעות המלחמה.
מספר מנויי הסלולר של סלקום הגיע ל-3.602 מיליון מנויים נכון לסוף מרץ 2025, צמיחה של 1.2% בהשוואה לרבעון המקביל. שיעור הנטישה של מנויי הסלולר עמד על 8.3% ברבעון הנוכחי.
ההכנסה הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) עמדה על 42.1 ש”ח, ירידה קלה בהשוואה ל-43.7 ש”ח ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, בנטרול דמי קישור גומלין, שהושפעו מהשינוי הרגולטורי שהוביל להורדתם, ניכרת דווקא מגמה חיובית – עלייה ל-37.8 ש”ח לעומת 35.3 ש”ח ברבעון המקביל, המשקפת שיפור של כ-7.1%.
הכנסות מציוד קצה במגזר הנייד הסתכמו ב-307 מיליון ש”ח, גידול של 8.5% לעומת הרבעון המקביל.
מגזר הטלוויזיה
סלקום ממשיכה לשמור על יציבות במגזר הטלוויזיה, כאשר נכון לסוף הרבעון הראשון של 2025, מצבת מנויי הטלוויזיה של החברה עמדה על 273 אלף מנויים, נתון זהה בהשוואה לרבעון הקודם (Q4 2024) ועלייה קלה של כ-2.6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז עמדה מצבת המנויים על 266 אלף.
בבחינת הנתונים הרבעוניים מהשנתיים האחרונות ניתן לראות מגמת צמיחה איטית במספר מנויי הטלוויזיה, מ-259 אלף בתחילת 2023 ועד 273 אלף ברבעון הנוכחי.
אינטרנט וסיבים אופטיים
ההכנסות משירותים במגזר הנייח עלו ב-1.2% בהשוואה לרבעון המקביל והסתכמו ב-338 מיליון ש”ח. לפי החברה, העלייה נובעת בעיקר מגידול בהכנסות משירותי אינטרנט וטלוויזיה, שקוזזו חלקית מקיטון בהכנסות ממפעילים בינלאומיים.
מצבת מנויי האינטרנט הגיעה לשיא חדש של 381 אלף מנויים, גידול של 6.4% לעומת הרבעון המקביל. מתוכם, 334 אלף מנויים הם מנויי סיבים אופטיים, המהווים 87.7% מסך מנויי תשתית האינטרנט של הקבוצה, נתון המצביע על המשך מעבר לקוחות לטכנולוגיית הסיבים המתקדמת.