האיחוד האירופאי יטיל קנס של 500 מיליון אירו על אפל בגין פגיעה בתחרות (דיווח)

חנות אפל באתונה צילום: אופק ביטון

אפל (Apple) צפויה לקבל קנס כספי גבוה במיוחד מהאיחוד האירופאי על פגיעה בתחרות בתחום שירותי הזרמת המוזיקה, כך לפי דיווח חדש של הפייננשל טיימס, המצביע על כך שהאיחוד עומד להכריז על הטלת קנס בגובה של 500 מיליון אירו על החברה.

הקנס צפוי להיות התשובה הרשמית של האיחוד לתלונה אותה הגישה חברת ספוטיפיי ב-2019 נגד אפל על פגיעה בחוקי התחרות האירופאיים, בשל מניעת האפשרות להציג למשתמשים מידע על כך שניתן להשיג את המנוי לשירות הסטרימינג של החברה במחיר מוזל מחוץ להגבלות בחנות האפליקציות של אפל.

בעוד שמדובר על הקנס הראשון אותו אפל צפויה לקבל מהאיחוד עצמו, צרפת קנסה אותה בסכום של 1.1 מיליארד אירו ב-2020 לאור פגיעה במשווקי הסלולר הקטנים במדינה באמצעות שיתוף פעולה עם חברות גדולות בשוק המקומי, קנס שהופחת ל-372 מיליון אירו לאחר ערעור החברה.

חשוב לציין כי בעוד שקנס של 500 מיליון אירו (כ~1.94 מיליארד שקלים) יכול להישמע גבוה, על פי הדיווח נדונה האפשרות לקנוס את אפל בסכום הגבוה פי 8 של קרוב ל-40 מיליארד אירו, או 10% מהמחזור השנתי של אפל, זאת בהתאם לחקיקה העדכנית של האיחוד המחברת את גובה הכנס להכנסות החברה.

נכון לרגע זה מדובר על דיווח מוקדם בלבד והאיחוד האירופאי עדיין לא השית רשמית את הקנס הגבוה על אפל, דבר שצפוי לקרות בעתיד הקרוב.

השוואת מפרטים