לארה”ב עדיין לא נמאס ממלחמות, ואולפני A24 משחררים טריילר לאפוס המד”ב החדש “מלחמת אזרחים” (Civil War), מאת אלכס גארלנד, במאי “אקס-מכינה” ו“העולם שאחרי הכחדה” (Annihilation).
על אף שהטריילר כבר נחשף, פרטי העלילה המדויקים עדיין נשמרים בסודיות, והסרט מתואר רק כמותחן עתידי בו המירוץ לבית הלבן עתיד לקבוע את גורל אמריקה המעורערת.
הטריילר מציג לנו את אמריקה במצב הגרוע ביותר שלה אי פעם. מלחמת אזרחים שוררת בחוץ, ושני הצדדים הביאו לכמעט חורבן של הארץ.
בנאום של נשיא ארה”ב (ניק אופרמן, “מחלקת גנים ונוף”) מוזכר כי אמריקה תוקפת את כוחות המערב, שמורכבים ממדינות קליפורניה וטקסס, שכנראה הופרדו מארה”ב והקימו אומה משלהם. 19 מדינות אחרות כבר נכנעו, ובהוראת הנשיא צבא ארה”ב תוקף את כוחות המערב הנותרים, ובעצם מכריז מלחמה על אזרחיו.

בין שני הצדדים תנסה לגשר עיתונאית וצלמת (קירסטן דאנסט, “כוחו של הכלב”) היוצאת למסע מסוכן לעבר הקפיטול, שם עיתונאים מותקפים והמוות אורב בכל פינה.
כשהם נתקלים בחייל אמריקני (ג’סי פלמונס, “שובר שורות”), הם מנסים להסביר לו שהם גם אמריקאים, אך הדבר לא מספיק כדי למנוע ממנו לאיים עליהם – הם חייבים להיות הסוג הנכון של אמריקאים כדי להינצל.
הסרט ללא ספק שואב מהפערים ההולכים וגדלים בארה”ב בין הדמוקרטים לרפובליקנים, והאירוע שסימל אותם יותר מכל – הפלישה לקפיטול ב-6 בינואר, 2021.
אל צוות השחקנים מצטרפים קיילי ספיני (“פרסיליה”), ווגנר מורה (“נרקוס”), סטפן מקינלי הנדרסון (“חולית”), אלכסה מנסור (“המתים המהלכים: העולם שמעבר”) וג’פרסון וייט (“ילוסטון”).
“מלחמת אזרחים” צפוי לנחות בבתי הקולנוע באפריל, 2024.