אפל (Apple) תוסיף תמיכה בטכנולוגיית הטעינה האלחוטי Qi2 לסדרת מכשירי האייפון 13 ו-14 של החברה, בנוסף למכשירי האייפון 15 התומכים בטכנולוגיה החדשה.
טכנולוגיית ה-Qi2 מבוססת למעשה על ה-MagSafe של אפל ותאפשר לראשונה להטעין מכשירי אייפון בטעינת 15W מהירה בדומה למה שכבר ניתן לעשות עם מטעניה של אפל, זאת בניגוד למגבלת טעינת ה-7.5W במטעני Qi שהגיעו מחברות צד-שלישי עד כה.
מכשירי האייפון של אפל תומכים בטעינה אלחוטית מאז הצגת מכשיר האייפון 8 ב-2017, עם תמיכה בטכנולוגיית טעינת Qi בהספק של 7.5W, כאשר עם הצגת סדרת מכשירי האייפון 12 החברה עברה לטכנולוגיית MagSafe האלחוטית והמגנטית היעודית של החברה, שהכפילה את עוצמת הטעינה ל-15W, אך אפשרה זאת רק בזמן שימוש במטעני MagSafe יעודיים.
עכשיו נראה כי אפל מתכננת להסיר את המגבלה המלאכותית שיצרה בין מטעני Qi ול-MagSafe עם הוספת התמיכה בטכנולוגיית ה-Qi2 החדשה, המבוססת למעשה על טכנולוגיית הטעינה המגנטית של אפל, ולאפשר טעינת 15W מהירה בשימוש עם מטעני Qi2 רשמיים ולא רק במטעני MagSafe.

עם ההכרזה בחודש נובמבר על השקת תקן ה-Qi2, הכריז איגוד ה-Wireless Power Consortium בו חברה גם אפל כי סדרת מכשירי האייפון 15 של החברה תהיה לראשונה שתקבל תמיכה בתקן החדש.
עכשיו נראה כי התמיכה ב-Qi2 תורחב גם לסדרות מכשירי האייפון 13 ו-14 עם שחרור מערכת ה-iOS 17.2 הבאה של אפל, זאת לאחר שבגרסת ה-RC (“מועמד לשחרור”) החברה ציינה הוספת תמיכה גם לשני הדורות הקודמים של החברה.
אפל צפויה לשחרר את גרסת ה-iOS 17.2 הרשמית מאוחר יותר החודש, כאשר לאחר מכן הדבר היחיד שמשתמשים יצטרכו לעשות הוא לחכות להגעת מטעני ה-Qi2 החדשים לשוק על מנת להטעין את מכשירי האייפון שלהם מהר יותר גם ללא מטען Magsafe ייעודי.