לצד ההשקה הראשונית של מכשירי סדרת האייפון 15 בעולם החלו משתמשים לדווח על התחממות יתר בדגמי ה-iPhone 15 Pro וה-iPhone 15 Pro Max, וכעת, במקביל לפתיחתה של המכירה המוקדמת בישראל, אפל מתייחסת לראשונה לנושא ומציינת כי תציג בקרוב עדכון תוכנה שיתייחס לבעיה.
על פי הדיווחים שמצאנו בפורומים של אפל וברדיט בשבוע האחרון, שני המכשירים מתחממים מעבר למצופה, כשמספרים מעל 40 מעלות הוצגו בעיקר בזמן טעינה, משחקים ופעילויות אינטנסיביות נוספות המבוצעות במכשירים, כשעיקר הדיווחים התייחסו לדגם האייפון 15 פרו ופחות לדגם הפרו מקס.
מתוך הניסיון האישי שלנו עם זוג המכשירים חווינו התחממות מעבר לגבול הנוחות רק בדגם ה-15 פרו (ולא בפרו מקס), כשהחוויה היא התחממות גבוהה יותר בזמן טעינה ובזמן משחק והתחממות קלה יותר בזמן צילום.
התייחסות אפל: העדכונים בדרך
בתגובה לאתר פורבס מתייחסת אפל לבעיה בפעם הראשונה ומציינת:
זיהינו מספר מצבים בהם האייפון עשוי להיות חם יותר מהרגיל. המכשיר עשוי להרגיש חם יותר בימים הראשונים לאחר הגדרתו הראשונית, זאת בעקבות ביצוע פעילות מוגברת ברקע הדרושה לצורך ההגדרה הראשונית.
בעוד שזה עשוי להסביר את בעיית ההתחממות, ישנם גם גורמים נוספים שעשויים להשפיע על כך, אחד מהם הוא תאימות של אפליקציות המותקנות על המכשיר, אשר טרם הותאמו כראוי לדגמים החדשים ולמערכת ההפעלה החדשה שהושקה לצידם.
באפל מתייחסים גם לנושא זה בתגובתם לפורבס:
עדכונים של אפליקציות צד-שלישי גורמים במקרים מסוימים ליצירת עומס על מערכת ההפעלה. אנו עובדים יחד עם מפתחי האפליקציות הללו על תיקונים שיושקו בקרוב דרך חנות האפליקציות.
אפל מוסיפה לכך גם התייחסות לבאגים שאותרו במערכת ההפעלה iOS 17, אשר לטענתה עשויים להשפיע על חווית השימוש במכשירים החדשים, אלו צפויים לקבל התייחסות דרך עדכון תוכנה בעתיד הקרוב:
מצאנו באג ב-iOS 17 שמשפיע על חלק מהמשתמשים, אליו נתייחס בעדכון תוכנה.