קוואלקום (Qualcomm) מגדילה את ההשקעה שלה בתחום הקונסולות הניידות עם הכרזתה על משפחת שבבי ה-Snapdragon G החדשה, שכוללת את פלטפורמת ה-G3x Gen 2 המיועדת לקונסולות פרימיום, פלטפורמת ה-G2 ופלטפורמת ה-G1 המיועדת לקונסולות מבוססות ענן.
שוק הקונסולות הניידות חווה התעוררות גדולה בשנים האחרונות, מקונסולת ה-Switch של נינטנדו ועד קונסולת ה-ROG ALLY של ASUS אותה סקרנו באתר. לשוק זה נכנסת כעת קוואלקום רשמית עם פלטפורמת ה-Snapdragon G3x Gen 1 עליה מבוססת קונסולת ה-Razer Edge.
הכירו את סדרת ה-Snapdragon G
קוואלקום רוצה לשים דגש מיוחד על תחום הקונסולות הניידות עם הכרזתה על לא פחות מ-3 פלטפורמות Snapdragon G חדשות, תוך כדי שהיא ממעטת לפרט את המידע הטכני עליהן:
- Snapdragon G3x Gen 2 – הדור השני של פלטפורמת ה-G3x המיועדת לקונסולות אנדרואיד פרימיום, שתגיע עם 8 ליבות מעבד Kryo עם פי 2 יותר ביצועים מהדור הקודם וליבת Adreno A32 גרפית חדשה עם שיפור של 30% בהשוואה לדור הקודם.
- Snapdragon G2 – פלטפורמת ביניים חדשה המיועדת בעבור קונסולות “רגילות” עם מעבד בעל 8 ליבות, ליבת Adreno A21 גרפית ומודם Snapdragon X62 סלולרי.
- Snapdragon G1 – פלטפורמת יעודית בעבור קונסולות סטרימינג שאינן מפעילות משחקים ישירות עליהן, אלא מזרימות אותן מהמחשב, דרך קונסולה יעודית או משירות ענן, עם מעבד בעל 8 ליבות וליבת Adreno A11 גרפית.

לפי ההודעה הרשמית, קוואלקום עובדות עם מגוון יצרנים, בהם AyaNeo, Huaqin, Inventec, Thundercomm ועוד על פיתוח קונסולות המבוססות על שבבי ה-Snapdragon G1/2/3 החדשים.
עם ההכרזה על אוסף הפלטפורמות החדש של קוואלקום, נראה ששוק הקונסולות יתחלק למעשה לשניים, כשמצד אחד נוכל למצוא קונסולות “מחשב” דוגמת ה-ROG ALLY ו-Legion Go המבוססים על מעבדי Ryzen Z1/7040U ומן הצד השני קונסולות מבוססות על שבבי ARM דוגמת ה-Logitech G CLOUD.