ספוטיפיי תבחן את נאמנות המשתמשים עם העלאת מחירים

לוגו ספוטיפיי (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

ספוטיפיי מתכננת להעלות בדולר אחד בחודש את מחירה של חבילת הפרימיום אותה היא מציעה בתשלום, כך עולה מדיווח של אתר הוול סטריט ג’ורנל, שמציין כי מחיר חבילת הפרימיום יעלה בשלב זה עבור משתמשים בארה”ב ויגיע גם למשתמשים במדינות רבות נוספות בהמשך.

הדיווח אודות עליית המחירים מגיע רגע לפני פרסום תוצאותיה הכספיות של ספוטיפיי לסיכום הרבעון השני של השנה, אלה יפורסמו ביום שלישי הקרוב (25.7), כאשר על פי הג’ורנל מדובר בעליית מחירים שמגיעה כחלק ממהלך רחב לשיפור הרווחיות של החברה.

על עליית המחירים צפויה ספוטיפיי להכריז באופן רשמי לצד פרסום הדוחות הכספיים, אך בינתיים פעלה המתחרה יוטיוב באופן רשמי להעלאת המחירים של חבילות שירות “יוטיוב פרימיום” בארה”ב, ממחיר של 9.99 דולר ל-10.99 דולר בחודש עבור חבילת המוסיקה וממחיר של 11.99 דולר ל-13.99 דולר עבור חבילת “יוטיוב פרימיום” הכוללת גם אפשרויות נוספות כמו הסתרת הפרסומות בזמן הצפייה בסרטוני יוטיוב.

הסיבה למהלך? שיפור הרווחיות

עליית מחירים לשירות הפרימיום של ספוטיפיי אינה מפתיעה במיוחד לאור מצבה של החברה, שעדיין נחשבת לבעלים של שירות המוסיקה הגדול בעולם מבחינת כמות המשתמשים בו (אפל ויוטיוב אינן מפרסמות נתונים מספריים באופן עקבי), אך מן הצד השני הפסידה מעל 400 מיליון דולר בשנת 2022.

ספוטיפיי
צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

בסוף הרבעון הראשון של 2023 דיווחה ספוטיפיי על 515 מיליון משתמשים פעילים ברמה החודשית (MAUs) בסה”כ, גידול של 22% משנה לשנה, ועל 210 מיליון משתמשים המשלמים על תכנית “ספוטיפיי פרימיום”, גידול של 15% משנה לשנה.

ההכנסות של ספוטפיי ברבעון הראשון עלו גם הן יחד עם מספר המנויים, מכ-2.6 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2022 לכ-3 מיליארד ברבעון הראשון של 2023.

אך יחד עם זאת, ניתן למצוא בדוחותיה הרבעוניים גם הפסד של כ-225 מיליון דולר, מול רווח של 131 מיליון ברבעון המקביל שנה קודם לכן.

על ספוטיפיי להתמודד גם עם קשיים מצד חנויות האפליקציות ב-iOS ואנדרואיד, אשר גובות ממנה אחוזים ממחירי החבילות. על גבי הפלטפורמה של אפל לא מאפשרת החברה לרכוש את חבילת הפרימיום והיא מפנה את המשתמשים לגשת באופן עצמאי לאתר שלה דרך הדפדפן כדי לבצע את הרכישה.

ומה קורה בישראל?

בשלב זה עליות המחירים של יוטיוב פרימיום והעליות הצפויות להגיע לשירות הפרימיום של ספוטיפיי יתרחשו בארה”ב בלבד, אך כפי שראינו במהלכי עליות מחירים של חברות סטרימינג אחרות, דוגמת נטפליקס או אפל, עליות המחירים הגיעו גם למשתמשים בישראל.

עבור המשתמשים בישראל מחירי החבילות בתחום המוסיקה שונות מהעולם, ובעוד שעבור חבילת פרימיום ביוטיוב או ספוטיפיי שילמו עד כה משתמשים בארה”ב מחיר של כ-10 דולרים (כ-36 ש”ח), בישראל אנו משלמים כ-20 ש”ח עבור חבילות אלו.

לשם ההשוואה, עליות המחירים של יוטיוב ושל ספוטיפיי מגיעות לאחר שבאפל כבר הספיקו להעלות מחירים בשירות המוסיקה “אפל מיוזיק”, אשר בישראל עלה מ-19.90 ש”ח ל-21.90 ש”ח בחודש.

השוואת מפרטים