משרד התקשורת פתח את מכרז תדרי ה-26GHz בדור החמישי

לוגו 5G צילום: רונן מנדזיצקי

משרד התקשורת הכריז על תחילת הליך התיחור הדינאמי כחלק ממכרז התדרים השני מהדור החמישי (5G), העוסק בהקצעת תדרים נוספים לרשתות הסלולר בתחום ה-26GHz, טווח תדרים שיציע שידרוג ביצועים לרשת הדור החמישי בישראל ויאפשר שירותים מתקדמים ברשתות ציבוריות ולא ציבוריות בישראל.

מדינת ישראל החלה לאמץ את השימוש ברשתות סלולר מהדור החמישי במהלך 2020 עם סיום מכרז התדרים לרשת הדור החמישי הראשון שכלל את טווחי התדרים 700MHz, 2600MHz ו-3500MHz בהם אנו משתמשים כיום במכשירי הסלולר בארץ, אליהם צפוי להצטרף בקרוב גם טווח תדרי ה-26GHz המהיר יותר.

הליך התיחור הדינאמי שהחל כעת הוא שלב מרכזי במכרז השני של תדרי הסלולר מהדור החמישי שהחל בסוף 2022, וכולל כחלק מהמכרז 25 פסי תדרים (סה”כ 2500MHz) בתחום תדרי ה-26GHz, המוכר גם בשם n258 ושייך למשפחת תדרי ה-mmWave המציעים מהירות אינטרנט גבוהה במיוחד של עד 10Gbps (גיגה-ביט בשניה).

משרד התקשורת
משרד התקשורת

שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, מסר:

החזון של ישראל מתחברת מתקדם צעד נוסף. המכרז השני שאנו מוציאים היום יקדם את מדינת ישראל לחזית הבמה הטכנולוגית העולמית. בזכות הדור החמישי, הציבור יזכה לתשתיות מתקדמות, ערים חכמות ותחרות טכנולוגית.

מנכ”ל משרד התקשורת, מימון (מוני) שמילה, מסר:

היום הגענו לאבן הדרך המרכזית במסגרת מכרז דור 5, אנחנו מקדימים את הקמת התשתיות (הקצאת התדרים) לפני היישומים. זו בשורה לציבור שתוביל לשדרוג רשתות הסלולר, קידום טכנולוגיות וחדשנות ושירות איכותי לציבור.

טל אלימלך, סמנכ”ל בכיר, אסטרטגיה תכנון וחדשנות (מנהל הליך התיחור), מסר:

הליך התיחור הוא שיאה של עבודת ועדת המכרזים להקצאה משמעותית נוספת על פי עקרון ‘מֶחְלָפִים לפני פקקים’. שימוש בתדרי 26 גה”ץ בעתיד הקרוב יסייע בשדרוג איכות הרשתות, פיתוח סל הפתרונות לרשתות פרטיות, והאצת חדשנות ותחרות טכנולוגית שיקדמו את ישראל בשורה אחת עם המדינות המובילות בעולם.

הליך התיחור הדינאמי שהחל היום צפוי להתסיים תוך 6 חודשים לכל היותר, כאשר חברות הסלולר שיזכו במכרז יקבלו את התדרים ואת תיקון הרישיון התואם בכפוף לעמידה בתנאי המכרז.

השוואת מפרטים