רשמי: סגה רוכשת את מפתחת אנגרי בירדס Rovio ב-771 מיליון דולר

אנגרי בירדס, הסרט (באדיבות פורום פילם) אנגרי בירדס, הסרט (באדיבות פורום פילם)

בהמשך לדיווחים המוקדמים שהגיעו בסוף השבוע האחרון, הכריזה היום (ב’, 17.4) חברת סגה (SEGA) באופן רשמי כי תרכוש את מפתחת המשחקים הפינית למובייל Rovio Entertainment, המוכרת בעיקר ממשחקי “אנגרי בירדס”, בתמורה לסכום של 706 מיליון אירו (כ-771 מיליון דולר).

סכום הרכישה נמוך מהדיווח המקורי אשר עמד על כמיליארד דולר וקרוב יותר לטווח המחירים בו נדונה האפשרות למכירתה של Rovio מוקדם יותר השנה לפלייטיקה הישראלית. מדובר במכירה לפי מחיר של 9.25 אירו למניה, אשר גבוה בכ-20% מהמחיר בו נסחרה החברה קודם לפרסום החדשות אודות המכירה. בשלב זה עולה מניית Rovio בבורסה בפינלנד בכ-18% למחיר של כ-9.2 אירו למניה.

בדרך לצמיחה בינלאומית

בסגה מציינים כי הרכישה בוצעה כחלק ממהלך כולל לצמיחה בינלאומית, בזה מתכננת החברה להשקיע סכום של 25 מיליארד ין (כ-1.85 מיליארד דולר) בתקופה בת 5 שנים שתסתיים בשנת 2026 (השקעה שכבר החלה קודם לכן על פי לוחות הזמנים אותם מציינת כעת החברה).

הסיבה לרכישתה של Rovio לדברי סגה היא לשם האצת הפיתוח של משחקים בתחום המובייל, והיא לא מתייחסת בהכרח למשחקי “אנגרי בירדס”, אלא לכוונתה להאצת הפיתוח של משחקים למובייל באופן כללי, כולל גם משחקים מהארסנל הקיים שלה, דוגמת סוניק.

בנוסף, מתייחסים בסגה גם למשחק “אנגרי בירדס” ומציינים כי ימשיכו להשקיע בו, כולל גם שילוב החוזקות של סגה ו-Rovio ושילוב בין המותגים שפותחו על ידי שתי החברות, מה שעשוי להעיד על שילוב מעניין של דמויות של סוניק במשחקי “אנגרי בירדס”, אם כי זוהי רק השערה שלנו.

בחברה מתייחסים גם לנושא תכנים בתחום הקולנוע ומזכירים את סרטי “אנגרי בירדס” ו”סוניק”, תוך שהם מציינים כי ימשיכו להשקיע לפיתוח נוסף גם בצד זה של המשוואה ולא רק במשחקים למובייל.

לחצו להודעה המלאה באתר סגה (קובץ PDF)

השוואת מפרטים