קונסולה ניידת באופק? מעבדים גרפיים של AMD יגיעו למכשירים נוספים מבית סמסונג

חנות סמסונג בניו-יורק צילום: רונן מנדזיצקי

סמסונג הכריזה על הארכת שיתוף הפעולה שלה עם AMD, במסגרתו היא תשלב את היכולות המתקדמות של טכנולוגיית הגרפיקה AMD Radeon בפלטפורמות ניידות.

ההסכם החדש הוא הסכם ל”שנים מרובות” לדברי סמסונג, אם כי החברה לא מציינת בהודעה שלה מה אורכו המדויק, אלא מתייחסת רק לשילוב הטכנולוגיות הגרפיות של AMD במוצרי ה-Exynos שלה, אשר יביא לדבריה לשיפור חווית המשחק, תוך הפחתת צריכת האנרגיה כדי לאפשר לשחק יותר על גבי מכשירים בהם תשולב הטכנולוגיה.

סמסונג מדברת על שיתוף הפעולה שלה עם חברת AMD מזה זמן מה, ולאחר שהציגה פתרון משותף ראשון בדמות ה-Exynos 2200 ששולב בחלק מדגמי סדרת הדגל Galaxy S22 בשנת 2022, עצרה החברה בדור מכשירי הדגל האחרון שלה, כך שכל סדרת ה-Galaxy S23 נשענה על מעבדים מותאמים מבית קוואלקום.

ההתחלה של המאמץ לשילוב היכולות הגרפיות של AMD במערכות על שבב של סמסונג הייתה יחסית עקומה וייתכן כי זו גם הסיבה בגינה בחברה הדרום קוריאנית בחרו לבטל את אירוע ההכרזה על ה-Exynos 2200, שאמור היה להיות משמעותי מאוד עבורה, רק כדי להציג את הפלטפורמה החדשה בשקט יחסי ולשלב אותה רק בחלק מדגמי ה-Galaxy S22, בעוד האחרים, כמו אלו שנמכרו בשוק הישראלי, נשענו על הפלטפורמה של קוואלקום (Snapdragon 8 Gen 1).

לוגו סמסונג ו-AMD

קונסולה ניידת מבית סמסונג?

כעת נדמה כי בסמסונג מוכנים להציג מחדש את התחרות שלהם מול שוק מערכות השבבים לטלפונים, שהפך תחרותי מאוד, כששחקנים כמו אפל, מדיה-טק וקוואלקום מציגים פתרונות מרשימים למדי, שהולכים ומשתפרים משנה לשנה.

לסמסונג קיים יתרון גדול בדמות יכולות הייצור שלה. החברה ידועה כמי שיצרה מעבדים גם עבור עצמה (Exynos) וגם עבור קוואלקום, אך עד כה פלטפורמת ה-Exynos שלה קיבלה יותר ביקורת ציבורית מאשר מחמאות.

בעוד שבסמסונג לא חושפים אילו מכשירים יזכו ליהנות משיתוף הפעולה המתמשך עם AMD, האזכור שלה לשבבי ה-Exynos שישלבו את היכולות הגרפיות המתקדמות מתייחס ל”ביצועים ברמה גרפית של קונסולה“, מה שעשוי להעיד על שדרוג חווית המשחק בטלפונים שיוצגו בהמשך הדרך או על כך שנשמע בקרוב על מעבד Exynos עם גרפיקה מבית AMD שמגיעה לקונסולה ניידת חדשה.

שוק הקונסולות הניידות החל לצבור תאוצה מחודשת בשנים האחרונות, ובעקבות הצלחתה של נינטנדו עם קונסולות הסוויץ’ התחילו חברות נוספות להציג פתרונות משלהן, בולטת בהן היא קונסולת ה-Steam Deck של Valve, אליה הצטרפו רק בחודש האחרון גם הכרזה על קונסולת ה-ROG ALLY מבית ASUS והאפשרות כי גם סוני תחזור לתחום עם קונסולה משלה.

השוואת מפרטים