
סוני-אריקסון השוודית-יפנית-בריטית מינתה לאחרונה מנהל טכנולוגי חדש – יאן אודנפלדט מאריקסון השוודית. בראיון ראשון למגזין הטכנולוגיה השוודי NyTeknik (נוּטקניק, “טכנולוגיה חדשה”) אמר אודנפלדט כי החברה לא מתכוונת לפתח בעתיד הנראה לעין מכשירים חדשים המבוססים על מערכת ההפעלה סימביאן. לעומת זאת, טלפונים המבוססים על Windows Phone של מייקרוסופט דווקא כן מתוכננים:
“וודאי שאנדרואיד היא המיקוד המרכזי שלנו, אך לא ויתרנו על Windows Mobile של מייקרוסופט למרות הזמן שלקח לה להתרומם. לכן, Windows Phone 7 נשארת על מפת הדרכים שלנו. לעומת זאת, כרגע איננו מתכוונים לפתח מכשירי Symbian חדשים”.
מספר ימים לאחר הראיון אישר דובר החברה, אלדוֹ ליגוּאוֹרי, כי החברה לא מתכננת לעת עתה פיתוח של מוצרים חדשים במסגרת קרן סימביאן, אם כי היא נשארת חברה בקרן.
מלבד תפקידו כמנהל הטכנולוגי החדש של החברה, ממונה אודנפלדט על מאמציה המחודשים של סוני-אריקסון לכבוש נתח שוק משמעותי בשוק האמריקאי. לצורך כך, נראה שהחברה עומדת להפקיר את חברותה ארוכת השנים באיגוד הסימביאן, ולהתבסס על שתי מערכות ההפעלה החכמות המיוצגות בסדרת Xperia, הלא הן Windows Mobile (אותה תחליף Windows Phone) ואנדרואיד.
להזכירכם – היצרנית השוודית הצהירה לא מכבר כי בכוונתה להפוך לספקית מכשירי האנדרואיד הגדולה בעולם. עתה נראה כי היא מסתמכת על המוניטין של גוגל והפרסום המאסיבי המתוכנן של מייקרוסופט כדי להפוך לספקית גדולה של יותר ממערכת הפעלה אחת.