אינטל (Intel) צפויה להציג את הדור הבא של כרטיסי ה-ARC הגרפיים שלה במהלך 2024, עם סדרת כרטיסי ה-Battlemage (“קוסם קרב”) הצפויה להגיע במהלך החציון הראשון של השנה הבאה, כאשר הדלפה חדשה חושפת פרטים ראשונים על כרטיסי המסך, שיגיעו עם עד 64 ליבות Xe גרפיות, פי 2 מהדור הנוכחי.
ניתן להתייחס לכניסתה של אינטל לשוק כרטיסי המסך הגרפיים כמתחרה מול אנבידיה ו-AMD ב-2021 עם הכרזתה על סדרת ה-Intel ARC, כאשר המהלכים המשמעותיים ביותר בתחום המחשוב בשנים האחרונות והניסיון הראשון לפרק את הדואופול הקיים בתחום כרטיסי המסך (AMD/NVIDIA), זאת על אף השמועות שאינטל הכחישה על “חיסול פרויקט ה-Intel ARC”.
דור כרטיסי המסך הראשון של אינטל הגיע תחת השם Alchemist (“אלכימאי”) וכלל בין השאר את דגם ה-Intel Arc A770 החזק ביותר בסדרה, שהגיע עם 32 ליבות Xe.
בהדלפה החדשה אנו מקבלים מידע ראשוני על כרטיסי ה-Battlemage (“קוסם קרב”) מהדור הבא, שצפויים להגיע עם עד 64 ליבות Xe חדשות בייצור ה-4nm של TSMC, קאש L2 בנפח 48MB, רוחב “באס” של 256Bit ותדר עבודה גבוה של יותר מ-3GHz.

נכון לרגע זה מדובר על מידע מוקדם בלבד אודות סדרת כרטיסי ה-Battlemage הבאה של אינטל, כאשר הצפי הנוכחי מדבר על ביצועים הדומים לאלו של כרטיס ה-RTX 4070 Ti מבית אנבידיה.
יש לשים לב גם כי מפת הדרכים המודלפת, המגיעה מערוץ היוטיוב RedGamingTech, כוללת גם צפי להשקת גרסאות +Alchemist משודרגות לכרטיסי המסך הקיימים של אינטל עוד ברבעון השלישי של השנה.