לספוטיפיי יש מעל 200 מיליון משתמשים המשלמים על חשבון פרימיום

לוגו ספוטיפיי (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

ספוטיפיי חשפה כי היא חצתה לראשונה את רף 200 מיליון המשתמשים המשלמים על מנוי הפרימיום שלה עם פרסום דוחותיה הכספיים המסכמים את הרבעון הרביעי של 2022. החברה מדווחת על גידול של 14% בהשוואה לכמות משתמשי הפרימיום ברבעון המקביל ב-2021, אך מן הצד השני מציגה הפסד תפעולי של 231 מיליון אירו (כ-870 מיליון ש”ח).

המסחר במניית החברה בבורסה בניו-יורק נפתח עם עליות של כ-8%, אלו ככל הנראה מגיעות בעקבות הצגת נתונים בדוחות שהיו טובים מאלו אותם חזתה קודם לכן, כשבחברה מציינים: “סיכמנו את 2022 עם רבעון רביעי חזק, כשכמעט כל מדדי הביצוע המרכזיים שלנו עברו את התחזיות“.

קרוב ל-500 מיליון משתמשים פעילים

בספוטיפיי סיכמו את 2022 עם 205 מיליון משתמשים המשלמים על תכנית הפרימיום מידי חודש, כאשר יחד עם המשתמשים בתכנית החינמית המבוססת על פרסומות, מעידה החברה על סך של 489 מיליון משתמשים ברמה החודשית, כמעט 10 מיליון יותר ממה שחזתה החברה טרם פרסום הדוחות.

נתון זה משקף עליה שנתית של 20% משנה לשנה, כאשר העליה בבסיס המנויים המשלמים עמדה על 14% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2021.

ספוטיפיי נתפשת כשחקנית הגדולה ביותר בשוק המוסיקה בסטרימינג, אך מאחר ושחקניות גדולות נוספות בתחום כמו אפל ואמזון אינן מפרסמות את כמות המנויים המשלמים שלהן באופן פומבי, קשה לאמוד את ההבדלים.

נתוני רבעון 4/2022 (מקור: ספוטיפיי)
נתוני רבעון 4/2022 (מקור: ספוטיפיי)

העליה משתקפת גם בהכנסותיה של החברה, אלו הסתכמו בכ-3.2 מיליארד אירו עם סיכום הרבעון שחתם את שנת 2022, עליה של 18% משנה לשנה, כאשר ההכנסות ממנויי הפרימיום עמדו על כ-2.7 מיליארד אירו (עליה של 18%) וההכנסות מחשבונות מבוססי פרסומות עלו ב-14% והסתכמו ב-449 מיליון אירו.

ספוטיפיי צוברת הפסדים, איפה חבילת ה-Hi-Fi?

בעוד שתוספת המנויים ברבעון הרביעי הייתה הגבוהה ביותר במהלך השנה החולפת, ההפסד התפעולי שנרשם ברבעון זה גם הוא היה הגבוה ביותר.

בספוטיפיי מדווחים על הפסד תפעולי של 231 מיליון אירו, זה הצטרפף להפסדים של 228, 194 ו-6 מיליון אירו ברבעונים השלישי, השני והראשון, בהתאמה, מה שמסתכם להפסד תפעולי של 659 מיליון אירו (כ-2.48 מיליארד ש”ח) במהלך 2022 כולה.

אחד מהמהלכים אותם תכננה החברה בעבר כדי להציג חבילת פרימיום במחיר גבוה יותר שיניע את ההכנסות כלפי מעלה הייתה חבילת Spotify Hi-Fi שהוצגה בשנת 2021.

שנתיים לאחר שהוצגה לראשונה, חבילת ה-Hi-Fi עדיין לא הושקה ובספוטיפיי לא מתייחסים אליה גם עם פרסום הדוח הכספי האחרון, כשהסיבה לכך עשויה להיות השקת אפשרויות דומות ללא עלות נוספת מצד המתחרות “אפל מיוזיק” ו”אמזון מיוזיק”, אשר מציעות את השירות כבר זמן רב.

החדשות האחרונות בנושא הגיעו באוקטובר 2022, אז איתר משתמש ב-Reddit תכנית “פלטינום” המוצעת במחיר של 19.99 דולר יחד עם אפשרות להאזנה לשירים באיכות גבוהה ללא איבוד פרטים, מחיר הכפול מזה בו מציעה החברה את חבילת הפרימיום הרגילה שלה.

לדוחות ספוטיפיי המלאים

השוואת מפרטים