ה”דור הבא” של רשתות הדור החמישי הסלולרי בדרך לישראל, זאת אחרי שפרטנר ופלאפון הכריזו היום (ד’ 25.1) כי חתמו על הסכמים חדשים מול חברת אריקסון העולמית במסגרתם יקימו ליבות רשת 5G עצמאיות בארץ, תהליך שישפר את חווית השימוש ברשתות הסלולר מהדור החמישי ויאפשר שימושים מתקדמים יותר עם מהירות גבוהה יותר וזמני שיהוי נמוכים במיוחד.
המהלך החדש של פלאפון ופרטנר נועד לשדרג למעשה את רשתות הדור החמישי מסוג 5G NSA (ר”ת Non-Standalone) הנמצאות כיום בשימוש בארץ מאז 2020, רשתות סלולר משתמשות בליבת דור 4 להפעלה של החיבור הסלולרי בדור החמישי, פתרון חלקי שלא מאפשר למצות את מלוא היכולות של הדור החמישי.
ההסכם החדש עם אריקסון יוביל להקמת רשתות דור 5 “עצמאיות” או 5G SA (ר”ת Standalone) עם ליבת דור 5 יעודית שתוכל יוכלו לספק מהירות גבוהה יותר מזו הקיימת כיום בארץ, עם זמני שיהוי נמוכים במיוחד שיאפשרו הפעלה ושימוש בשירותים מתקדמים כמו רכבים אוטונומים, רפואה מרוחקת, פתרונות מציאות מדומה ורבודה.
אילן סיגל, מנכ”ל פלאפון, מסר:
מדובר במהלך אסטרטגי משמעותי לשוק התקשורת הישראלי ול’פלאפון’ שממשיכה להיות השחקן המוביל והחדשני ביותר בענף. הקמת ליבת רשת דור 5 היא צורך חיוני הנוגע לכל תחומי חיינו ועתידנו וחשוב שנמשיך להוביל את ההשקעה בטכנולוגיה וחדשנות.
אבי גבאי, מנכ”ל קבוצת פרטנר, מסר:
אנחנו גאים להוביל את מהפכת הדור ה-5 בישראל ולהיות בחזית החדשנות העולמית. נמשיך להשקיע בתשתיות איכותיות ושירות מצוין על מנת להעניק ללקוחות שלנו יותר ערך.
פרטנר ופלאפון צפויות לפרוס את רשתות ה-5G SA החדשות שלהן בעוד כשנה וחצי, כאשר מחברת סלקום נמסרה הודעה כללית מאוד לפיה גם הם ישיקו רשת זו, ללא מידע אודות חתימה על הסכם או לוח זמנים.
*עדכון (25.1, 14:45): סלקום אישרה בפני גאדג’טי את תכניותיה להשקת רשת 5G SA, הפרטים בכתבה עודכנו בהתאם.