“אווטאר: דרכם של המים” חצה בסוף השבוע האחרון את רף 2 מיליארד הדולר במכירות כרטיסים בקופות ברחבי העולם ובכך הפך לסרט השישי בכל הזמנים המחזיק בתואר, כשהוא מצטרף לרשימה הכוללת את “אווטאר” מ-2009, “הנוקמים: סוף המשחק” מ-2019, “טיטאניק” מ-1997, “מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר” מ-2015 ו”הנוקמים: מלחמת האינסוף” מ-2018.
הצטרפותו של הסרט השני בסדרת אווטאר לרשימה היא השלישית עבור ג’יימס קמרון, שתופס את המקומות הראשון (אווטאר), השלישי (טיטאניק) וכעת גם השישי של הסרטים בעלי ההכנסות הגבוהות ביותר בכל הזמנים, עם הכנסות מצטברות של כ-7.1 מיליארד דולר, כאשר נכון לרגע זה ממשיכים אולפני [פוקס] המאה ה-20 בבעלות דיסני להציג אותו בבתי הקולנוע.
הסכום המצטבר שהכניס אווטאר 2 עד כה עומד על כ-2.026 מיליארד דולר, כשהוא נמצא לא הרחק מאחורי “הנוקמים: מלחמת האינסוף” עם הכנסות בגובה של כ-2.052 מיליארד, אם כי בימים אלו קשה מאוד לשמור על מקומות הסרטים ברשימות, עם נוהג חדש ופופולרי של הפצה מחדש של סרטים לבתי הקולנוע.
קמרון ודיסני עשו זאת עם אווטאר טרם הגיע הסרט השני בסדרה לבתי הקולנוע ולאחרונה גם הפיצו מחדש את “טיטאניק”, הכל בשם המלחמה על ראש רשימת הסרטים המכניסים ביותר.

במסגרת מלחמה זו המנצחת הברורה היא דיסני, שהודות לרכישת אולפני פוקס המאה ה-20 מצליחה לאחוז ב-5 מתוך ששת הסרטים שעברו את רף 2 המיליארד, זאת פרט לטיטאניק ששייך לאולפני פרמאונט.
מי שיכולה ליהנות מההישג היא גם זואי סלדניה, המגלמת את דמותה של “נייטירי” בשני סרטי אווטאר ומסמנת לעצמה כעת את הסרט הרביעי בו השתתפה שהכניס מעל לשני מיליארד דולר. סלדניה מגלמת גם את דמותה של “גמורה” בסרטי “הנוקמים”.
למרות ההישג הגדול, “אווטאר: דרכם של המים” עדיין נותר הרחק מאחורי הסרט הראשון ברשימה, “אווטאר”, שמאז יציאתו ב-2009 הכניס כבר קרוב ל-3 מיליארד דולר.