מיקרוסופט תשבית את דפדפן האינטרנט אקספלורר 11 בפברואר הקרוב

אינטרנט אקספלורר 11

מיקרוסופט (Microsoft) הכריזה על “הסוף” הרשמי של דפדפן האינטרנט אקספלורר 11 (Internet Explorer 11) עם הודעה לפיה היא תשבית את הדפדפן במערכות ההפעלה ווינדוס 10 המשתמשות בו.

ההשבתה תבוצע באמצעות עדכון לדפדפן האדג’ (Edge) שישוחרר ב-14 בפברואר, צעד שיחייב משתמשים שעדיין משתמשים באקספלורר לעבור ולהשתמש בדפדפן המיקרוסופט אדג’ (Microsoft Edge) העדכני של החברה, בין הם רוצים לעשות זאת או לא.

בעולם דפדפני האינטרנט של היום שמור מקום מיוחד לדפדפן האקספלורר של מיקרוסופט, לטוב ולרע, כדפדפן שהגיע כחלק ממערכת ההפעלה ווינדוס מאז שוחרר לראשונה ב-1994 ועד גרסת האקספלורר 11 שהוצגה עם מערכת הווינדוס 8.1. דפדפן האקספלורר היה בין הפופולריים ביותר בעולם עד שהתואר הועבר רשמית לדפדפן הכרום של גוגל.

השינוי החדש מגיע כשלב האחרון בתהליך הארוך שהחלה מיקרוסופט עוד ב-2020, במסגרתו פעלה להפסקת התמיכה בדפדפני האקספלורר והאדג’ המקורי לטובת דפדפן המיקרוסופט אדג’ העדכני של החברה המבוסס על מנוע הכרומיום (Chromium), עליו מבוסס גם דפדפן הכרום המתחרה.

משתמשים שזקוקים לדפדפן האקספלורר הישן על מנת לפתוח אתרים ספציפיים שהותאמו עבורו יוכלו להשתמש במצב ה-IE mode היעודי בדפדפן האדג’ שנוצר במיוחד למטרה זו.

בזמן שהתמיכה בדפדפן האקספלורר 11 הופסקה כבר ב-15 ביוני השנה, הדפדפן היה זמין בעבור המשתמשים השונים. כעת החברה מעוניינת “לחסל” את הדפדפן הוותיק שלה עם עדכון חדש לדפדפן האדג’ שיצא ב-14 בפברואר 2023 וישבית למעשה את דפדפן האקספלורר במערכות בהן הוא עדיין קיים, זאת מלבד גרסאות ה-LTSC (ר”ת Long Term Servicing Channel) המיועדות לתמיכה לטווח ארוך, בהן הוא יהיה זמין עד 2029.

"העתיד של אינטרנט אקספלורר במיקרוסופט אדג'" (מקור מיקרוסופט)
“העתיד של אינטרנט אקספלורר במיקרוסופט אדג'” (מקור מיקרוסופט)

דפדפן האינטרנט אקספלורר 11 יושבת באמצעות עדכון לדפדפן האדג’ בעדכון שיצא ב-14 בפברואר 2023 ברוב הגרסאות של ווינדוס 10, כאשר כל אזכור ויזואלי לאינטרנט אקספלורר יעלם בעדכון אבטחה שישוחרר ב-13 ביוני 2023.

קצת היסטוריה ויזואלית על שוק דפדפני האינטרנט מ-1996 ועד היום:

השוואת מפרטים